رئیس انجمن واردکنندگان موبایل:

روزانه به ۳۰ هزار موبایل وارداتی نیاز داریم

عصر کالا- عباس صفار می‌گوید: دولت می‌تواند تبصره‌هایی برای واردات موبایل تعیین کند. مثلا اینکه به گوشی‌هایی که ارزش آن بالای ۳۰۰ دلار است ارز دولتی تعلق نگیرد یا دیگر راهکارها را تعیین کند.

روزانه به ۳۰ هزار موبایل وارداتی نیاز داریم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا, عباس صفار (رئیس انجمن واردکنندگان موبایل) در خصوص وضعیت بازار و کمبود تلفن همراه در مراکز فروش عمده گفت: کشور ما روزانه به 30 هزار موبایل وارداتی نیاز دارد که با توجه به سیاست‌های ارزی دولت و عدم تخصیص ارز به واردکنندگان؛ امروز با جرات می‌توان گفت که ما حداکثر برای یک هفته جنس خواهیم داشت.

    رئیس انجمن واردکنندگان موبایل ادامه داد: ما با برخی از مدیران وزارت صنعت در این خصوص جلسه داشته‌ایم اما نتوانستیم به نتیجه خاصی برسیم. درخواست ما کاملا ساده و واضح است . ما می‌خواهیم که به این صنف ارز تخصیص داده شود تا بتوانیم کار کنیم و نیاز کشور را تامین کنیم حالا با هر قیمتی که دولت تعیین می‌کند.

    وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم موبایل جزو گروه 3 نیست و کالای لوکس محسوب نمی‌شود بلکه یک کالای ضروری است. امروز از رئیس جمهور تا یک فرد عادی موبایل دارد و اگر یک روز بدون آن باشد انگار چیزی از زندگی کم شده است. حال چگونه همچین کالایی را لوکس محسوب می‌کنند.

    وی ادامه داد: دولت می‌تواند تبصره‌هایی برای واردات موبایل تعیین کند. مثلا اینکه به گوشی‌هایی که ارزش آن بالای 300 دلار است ارز دولتی تعلق نگیرد یا دیگر راهکارها را تعیین کنند اما بگذارند کار مردم راه بیفتد و بازار بحرانی نشود.

    صفار با اشاره به پیشنهاد انجمن واردکنندگان موبایل گفت: ما برای اینکه حسن نیت خود را نشان دهیم پیشنهاد دادیم که اعضای انجمن خودشان موبایل را وارد کنند و سپس با ارائه برگ سبز و اسناد واردات ارز را دریافت کنند اما هنوز هیچ جوابی به پیشنهاد ما داده نشده است. این در حالی است که از ابتدای تک نرخی شدن ارز تا امروز تنها به 10 تا 12 درصد نیاز بازار ارز اختصاص داده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر