گرانی موبایل ربطی به رجیستری ندارد

عصر کالا- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح رجیستری به هیچ عنوان تاثیری در بحث افزایش قیمت گوشی های تلفن همراه نداشته است.

گرانی موبایل ربطی به رجیستری ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم, حسین فلاح جوشقانی در مورد دلائل افزایش قیمت گوشی های موبایل افزود: تلفن همراه وابستگی شدیدی به بحث ارز دارد از اینرو نوسانات نرخ ارز می تواند بر رشد قیمتی این کالا بسیار موثر باشد.

    وی همچنین اظهارداشت: بخش عمده ای از گوشی های تلفن همراه موجود در بازار وارداتی هستند.

    معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران ضمن اشاره به اختصاص ارز دولتی 4200 تومانی به 40 شرکت دارای مجوز واردات تلفن همراه گفت: ارزش ثبت سفارش این شرکت ها بیش از 220 میلیون یورو بوده است.

    وی افزود: از این تعداد 30 شرکت به ارزش یک سوم این مبلغ تاکنون اقدام به واردات کالای گوشی تلفن همراه کرده اند.

    فلاح جوشقانی در ادامه رشد قیمت کالای تلفن همراه را غیر معقول و منطقی توصیف کرد و اظهارداشت: برای مثال اگر قیمت بین المللی گوشی های تلفن همراه 1000 دلار باشد واردات این کالا با ارز 4200 تومان به رغم تمامی هزینه ها اعم از عوارض گمرکی، مالیات و همینطوربا احتساب درصد سود واردکنندگان و توزیع کنندگان باید حداکثر شش میلیون تومان در بازار به مصرف کنندگان عرضه شود.

    وی تصریح کرد: متاسفانه این کالا به سبب برخی رفتارهای فرصت طلبانه و سودجویانه به قیمت 10 تا 12 میلیون تومان در بازارخرید و فروش شد.

    معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران یادآورشد: این وزارتخانه ناظر بر بازار گوشی های تلفن همراه در کشور نیست بلکه دستگاه هایی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و غیره در حوزه های مختلف نظارتی و کنترلی وظیفه مند هستند و باید اقدامات لازم را انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر