فروش موبایل جان گرفت

عصر کالا- شرکت شیائومی، آمار فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه نخست سال جاری ۲۰۱۸ میلادی را به شدت بالا برده است.

فروش موبایل جان گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، با اینکه کمتر از یک ماه پیش گزارش‌هایی مبنی بر کاهش شدید و سقوط میزان فروش گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی از جمله چین منتشر شد اما حالا تازه‌ترین آمار و بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند باری دیگر در نخستین فصل از سال جاری 2018 میلادی جان گرفته و علت اصلی آن نیز عرضه بالا و متنوع محصولات ارزان قیمت شرکت چینی شیائومی بوده است.
    فروش موبایل پس از یک دوره سه ماهه آخر سال 2017 که دچار رکورد و افت شدیدی شده بود، باری دیگر یک روند صعودی و رو به رشد را تجربه کرد که از سال 2004 میلادی تاکنون بی‌سابقه بوده است.
    این گزارش که از سوی موسسه تحقیقاتی گارتنر منتشر شده، نشان می‌دهد عرضه و فروش گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2017 میلادی شاهد 1.3 درصد رشد و افزایش بوده است.
    در نخستین سه ماهه سال جاری، حدودا 384 میلیون دستگاه گوشی هوشمند ساخت شرکت‌های مختلف تکنولوژی در جهان به فروش رسیده است که 85 درصد از آمار کل فروش موبایل را شامل می‌شود. این در حالیست که فروش کل گوشی‌های همراه اعم از هوشمند و غیرهوشمند، در مجموع به عدد 455 میلیون دستگاه رسیده است.
    به گفته تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، بازار گوشی‌های هوشمند که دچار سقوط و افت شدیدی شده بود، بیشتر به علت اشباع بازار از مدل‌های موبایل ایجاد شده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر