بخشنامه جدید درباره ورود موقت کالا

عصر کالا- گمرک ایران از تفویض اختیار به گمرکات اجرایی جهت صدور مجوزهای ورود موقت کالا خبر داد.

بخشنامه جدید درباره ورود موقت کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از خبرگزاری مهر، گمرک ایران با ابلاغ بخشنامه ای به گمرکات اجرایی، صدور مجوزهای ورود موقت را تفویض اختیار کرد. در واقع، این موضوع یکی از اقدامات مهم برای حمایت از صادرات غیر نفتی تفویض اختیار به گمرکات اجرایی جهت صدور مجوزهای ورود موقت است.

    افزایش اختیار تفویض شده به گمرکات اجرایی کشور جهت صدور مجوزهای ورود موقت موضوع ماده 51 قانون امور گمرکی به نحوی که به غیر از 4 قلم کالای حساس (گندم، شکر، روغن خام و شیر خشک)، اختیار صدور مجوز ورود موقت سایر کالاها به ناظرین استان‌ها و مدیران کل گمرکات تهران و استان‌ها تفویض گردیده، به طوری که به منظور ایجاد امکان نظارت و کنترل، کلیه متقاضیان مجوزهای خود را فارغ از گمرک ورود موقت‌کننده کالا، صرفاً از گمرک استان محل واحد تولیدی دریافت نمایند.

    بر این اساس علی اکبر شامانی، مدیر کل دفتر صادرات گمرک ایران می گوید: در تازه ترین اقدام برای حمایت از صادرات غیر نفتی در خصوص صدور مجوزهای ورود موقت نیاز به استعلام مجوزهای مقرراتی نیست.

    وی گفته که در خصوص کالاهای سلامت محور و ایمنی و استاندارد اجباری البته نیاز است که استعلام صورت پذیرد و در رابطه با ورود موقت 4 قلم کالای اساسی شامل گندم، روغن، شکر و شیر خشک نیز که صدور مجوزهای ورود موقت این کالاها در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است؛ با جهاد کشاورزی مکاتبه شده تا این کالاها نیز از دریافت مجوز مستثنی شده و با توجه به سهم این کالاهای اساسی در واحدهای تولیدی صادرات محور امکان ورود موقت این کالاها نیز بدون دریافت مجوز جهاد کشاورزی فراهم گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر