امکان تسویه الکترونیکی حواله بارگیری‌های صادرشده فراهم شد

عصر کالا- امکان تسویه حواله بارگیری‌های صادر شده برای شرکت‌های حمل ونقل داخلی در پنجره واحد تجارت فرامرزی فراهم شد.

امکان تسویه الکترونیکی حواله بارگیری‌های صادرشده فراهم شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، در راستای اجرای تفاهم‌نامه تبادل الکترونیک داده بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امکان تسویه حواله‌های بارگیری صادر شده جهت شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی فراهم شد.

    بر این اساس شرکت‌های حمل و نقل داخلی باید با مراجعه به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی از منوی "تسویه حواله بارگیری" به ثبت اطلاعات مورد نیاز و تسویه حواله های بارگیری اقدام کنند.

    با سامانه هوشمند حواله بارگیری الکترونیک، ضمن هماهنگی بیشتر بین گمرک، بندر و پایانه حمل‌ونقل، در وقت و هزینه شرکت‌ها و صاحبان کالا صرفه‌جویی می‌شود.

    در این سامانه، اطلاعات حواله بارگیری کالا توسط شرکت‌های حمل‌ونقل مستقر در پایانه، وارد و به صورت بر خط توسط گمرک و اداره گارد و انتظامات جهت کنترل و ساماندهی تردد کامیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    پیاده‌سازی این سامانه که با هدف تبادل الکترونیکی اسناد میان گمرک و پایانه حمل‌ونقل طراحی شده، علاوه بر مکانیزه کردن فرایندهای در ورود و خروج کامیون‌رو، موجب افزایش سرعت و دقت در کنترل کامیون‌های ورودی و خروجی، کاهش بار ترافیکی در درهای عملیاتی، روان‌سازی عبور کامیون‌ها، جلوگیری از جعل احتمالی حواله بارگیری و همچنین تسریع و تسهیل کار رانندگان و افزایش رضایت آن‌ها شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر