مدیرکل واردات گمرک؛

گمرک ترخیص بخشی از کالاها را آغاز کرد

عصر کالا- مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک گفت: ترخیص بخشی از کالاهای موجود در انبارهای گمرک از امروز شنبه آغاز شد.

گمرک ترخیص بخشی از کالاها را آغاز کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از مهر، علی معقولی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: در 22 فروردین امسال مصوب شد واردات کالاها صرفا از طریق سیستم بانکی باشد. بر اساس مصوبه اقتصاد مقاومتی در 30 خرداد امسال، واردات لیستی از اقلام متوقف شد که جزو کالاهای ضروری نبود و با مصوبه 21 شهریور ترخیص این گروه ها تا یک ماه پس از ثبت سفارش بلامانع اعلام شد که کالاهای بدون انتقال ارز هستند و از امروز شنبه ترخیص بخشی از کالاها از این طریق انجام می شود.

    وی ادامه داد: این کالاها نسبت به نیاز بازار و با توجه به شرایط ستاد تنظیم بازار وارد بازار می شود. معقولی افزود: این مصوبه برای کالاهایی است که بدون انتقال ارز است و دولت به آنها ارز بانکی پرداخت نکرده است.

    معقولی اضافه کرد: بیش از سه هزار و 500 قلم کالا پس از مصوبه 29 مرداد از پرداخت مابه التفاوت ارزی معاف شدند و بقیه باید پرداخت کنند تا کالاهایشان ترخیص شود. معقولی گفت: ورود این کالاها به بازار نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت و حباب قیمتی ناشی از کمبود کالا شکسته خواهد شد.

    مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک افزود: مسیر ترخیص کالا با توجه به شناساهه انبارها، شفاف شده است و صاحبان کالا راهی جز عرضه کالاهایشان به بازار ندارند.
    وی افزود: در مورد خودرو هم تصمیم گیری خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر