گمرک اعلام کرد:

افزایش ۸۹ درصدی واردات گوشی تلفن همراه

عصر کالا- گمرک ایران از افزایش ۸۹ درصدی واردات گوشی تلفن همراه به کشور خبر داد.

افزایش ۸۹ درصدی واردات گوشی تلفن همراه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام گمرک ایران، واردات گوشی تلفن همراه با افزایش 89 درصدی در سال جاری به یک میلیون و 362 هزار دستگاه رسید و تشریفات گمرکی این تعداد گوشی به صورت هوشمند و الکترونیک به کمک سامانه جامع گمرکی انجام شده است.

    بنابر این گزارش، در سال جاری به ارزش 185 میلیون و 306 هزار دلار انواع گوشی تلفن همراه وارد کشور شد که به لحاظ ارزش نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان 79 درصد رشد داشته است.

    واردات گوشی تلفن همراه در سال گذشته به تعداد 719 هزار دستگاه و به ارزش 103 میلیون و 548 هزار دلار بود.

    گمرک ایران در عین حال بر دسترسی آزاد به اطلاعات قیمت واقعی گوشی‌های تلفن همراه نیز تاکید و اعلام کرده است که دسترسی آزاد به قیمت واقعی گوشی‌های تلفن همراه با سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک امکان‌پذیر است.

    بر اساس اعلام گمرک، این اقدام با هدف احترام به حقوق شهروندی و دسترسی آزاد به اطلاعات امور گمرکی صورت گرفته است و خریداران گوشی‌های تلفن همراه در زمان استعلام کد شناسه بین‌المللی (IMEI) می‌توانند از قیمت واقعی این گوشی‌ها که در گمرک تعیین و بر مبنای آن حقوق ورودی اخذ شده است، اطلاع حاصل کنند.

    علاوه بر این، دسترسی به اطلاعات نوع ارز و قیمت ارزی که بر مبنای آن حقوق ورودی در گمرک اخذ شده در دسترس مشتریان قرار گرفته و افراد با استعلام کد شناسه بین‌المللی می‌توانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

    این در حالی است که واردکنندگان انواع  گوشی‌های تلفن همراه می‌توانند به ارزش گمرکی انواع گوشی‌ها قبل از واردات دسترسی داشته باشند و ارزش پایه انواع گوشی‌های تلفن همراه بر اساس قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات به تفکیک انواع برندها و مدل‌های مختلف در سامانه آنلاین ارزش کالایی گمرک (TSC) قرار داده شده و برای تمامی شهروندان قابل دسترسی است.

    واردکنندگان گوشی تلفن همراه باید به ازای هر دستگاه، پنج درصد از ارزش گمرکی گوشی، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و چهار درصد مالیات علی‌الحساب پرداخت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر