گمرک اعلام کرد:

گمرک در ایام نوروز تعطیل نیست

عصر کالا- گمرکات کشور در ایام تعطیلات سال نو به مسافران ورودی و خروجی خدمات ارائه می‌کند.

گمرک در ایام نوروز تعطیل نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا»  به نقل از  روابط عمومی گمرک ایران؛ گمرکات مرزی و مسافری در ایام تعطیلات سال نو با برقراری شیفت‌های فوق العاده کاری و به طور شبانه روزی در خدمت مسافران نوروزی هستند.

    گمرکات مرزی هوایی، زمینی، دریایی و گمرکات مسافری با استفاده از تجهیزات و وسایل کنترلی زمینه تسهیل تردد مسافران ورودی و خروجی را برقرار می‌کنند و همچنین کارکنان این گمرکات با برقراری کشیک‌های شبانه روزی واردات کالا‌های ضروری و فاسد شدنی و مواد اولیه واحد‌های تولیدی را فراهم می‌کنند و به نحوی برنامه ریزی کرده اند تا در این ایام بدون هیچ گونه وقفه‌ای تشریفات گمرکی صادرات کالا انجام شود.

    دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران نیز از تمهیدات ویژه این دفتر برای ارائه خدمات بهتر در ایام آخر سال و تعطیلات نوروزی خبر داده و اعلام کرده که خط ارتباطی فعال ما با کلیه گمرکات کشور در ایام تعطیلات برقرار است.

    گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، گمرک بازرگان، گمرک بندرلنگه، قشم، آستارا، رازی، نوردوز، بیله سوار، کیش، پرویزخان و اینچه برون در ایام تعطیلات نوروزی به طور شبانه روزی آماده ارایه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

    این گمرکات از جمله گمرکات مهم کشور محسوب می‌شوند. به طوری که در نوروز سال گذشته بالغ بر 526 هزار نفر از مسافران ورودی و خروجی خطوط مختلف هوایی از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) جابجا شدند و کارکنان گمرک این فرودگاه در سه شیفت کاری و در کوتاه‌ترین مدت تشریفات گمرکی کالای همراه مسافران را انجام دادند.

    در همین حال گمرک بازرگان از دیگر گمرکات مهم کشور است که این گمرک در تعطیلات نوروز سال 1396 به بالغ بر 123 هزار مسافر، 871 دستگاه اتوبوس و 8 هزار و 751 دستگاه سواری خدمات ارایه کرده است.

    در عین حال در ایام تعطیلات نوروزی در گمرکات تشریفات خروج موقت خودرو یا خدمات کاپوتاژ خودرو نیز ارایه می‌شود. بر این اساس مسافرانی که قصد دارند با خودرو شخصی به خارج از کشور یا مناطق آزاد قشم یا کیش سفر کنند، می‌توانند تشریفات خروج موقت خودروی خود را در گمرکات انجام دهند. مدارک لازم برای اخذ مجوز خروج موقت خودروی سواری و کامیون (کاپوتاژ) شامل سند مالکیت خودرو و سند راهور، کارت خودرو، کارت ملی و شناسنامه است. ورود موقت خودروی سواری به ویژه برای ایرانیان مقیم خارج از کشور از دیگر خدمات گمرکی است که در ایام تعطیلات نوروزی تقاضا برای این نوع تشریفات گمرکی افزایش می‌یابد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر