اظهار قبل از ورود کالا در گمرکات فرودگاه امام و انزلی عملیاتی شد

عصر کالا- گمرک ایران اعلام کرد : اظهار قبل از ورود کالا در گمرکات فرودگاه امام خمینی (ره) و منطقه آزاد انزلی اجرایی شد.

اظهار قبل از ورود کالا در گمرکات فرودگاه امام و انزلی عملیاتی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایبِنا، با عملیاتی شدن این امکان در سامانه تجارت فرامرزی گمرک صاحبان کالا، تجار و شرکت های حمل و نقل می توانند پیش از ورود کالا به این گمرکات محموله های خود را در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی اظهار کنند. پیش از این اظهار قبل از ورود در گمرکات شهید رجایی بندر عباس، خرمشهر و شهید باهنر عملیاتی شده بود.

    گمرک جمهوری اسلامی ایران مطابق توصیه های سازمان جهانی گمرک و برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه تجارت و همچنین در راستای اهداف خود در جهت بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید، اقدام به راه اندازی اظهار پیش از ورود کالا در این بنادر تجاری کرده است.

    فرود عسگری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران پیش از این در خصوص راه اندازی اظهار قبل از ورود کالا گفته بود، از آنجایی که گمرک اطلاعاتی چون مانیفست و بارنامه و ثبت سفارش را از نهادهای مربوطه به شکل الکترونیکی دریافت می کند، امکان اظهار پیش از ورود عملیاتی خواهد شد چرا که با این کار زمان انجام تشریفات گمرکی کاهش خواهد یافت و هم اکنون قولی که رئیس کل گمرک ایران داده بود عملی شده است.

    از این پس کلیه کاربران پنجره واحد تجارت فرامرزی می توانند بلافاصله پس از بارگیری کالا در مبدا صرفا بر اساس اطلاعات بارنامه خود اقدام به اظهار به این گمرکات کنند تا قبل از ورود کالا به کشور تشریفات گمرکی انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر