رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران:

دریافت خدمات گمرکی از طریق موبایل

مرزها و بنادر باید فرصت باشند

عصر کالا- بوشهر رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: مرزها و بنادر باید فرصت باشند، لذا گمرک با استفاده از پتانسیل های قانونی تلاش دارد ساکنان استان های مرزی و بنادر از مزیت ها و فرصت های موجود استفاده کنند.

دریافت خدمات گمرکی از طریق موبایل
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایسنا، سید مهدی میراشرفی پنج‌شنبه شب در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر عنوان کرد: در حال حاضر گمرک تحت موبایل قرار گرفته و یک سری از خدمات و سرویس های گمرک از طریق موبایل قابل انجام است.

    وی ادامه داد: تلاش ما این است که افراد از هر کجا و در هر زمانی بتوانند خدمات خود را با تلفن همراه دریافت کنند.

    این مسئول با اشاره به تولید پلمپ هوشمند با استفاده از توان داخلی گفت: در حال حاضر از پلمب های سنتی فاصله گرفته ایم و در کلیه گمرکات از پلمب های مجهز به تراشه هوشمند استفاده شده که با به کارگیری پلمب‌های هوشمند امکان رصد و کنترل محموله‎های گمرکی در جاده‎ها نیز فراهم شده است.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: در مواقع حساس مرزها مورد تهدید قرار می گیرند، اما مرزها و بنادر باید فرصت باشند، لذا گمرک با استفاده از همه پتانسیل های قانونی تلاش دارد تا ساکنان استان های مرزی و بنادر از مزیت ها و فرصت های موجود استفاده کنند.

    میراشرفی بیان کرد: در جنوب کشور یک‌هزار و 700 کیلومتر مرز ساحلی وجود دارد که وجود این سواحل بزرگترین مزیت بوده و می‌تواند در زمینه ترانزیت و تجارت کمک بسیار خوبی برای مرزنشینان باشد.

    وی خاطرنشان کرد: تمامی تلاش گمرک تقویت معیشتی مرزنشینان از مسیرهای قانونی است که در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

    رئیس گمرک ایران اظهار کرد: برای تحقق یکی از مطالبات مهم فعالان تجاری استان بوشهر پس از سال‎ها اعطای معافیت‌ سود بازرگانی 20 درصدی به شناورهایی که از کشورهای حاشیه خلیج فارس به بوشهر کالا وارد می کردند، اجرایی شد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر