با حضور رئیس کل گمرک و دبیر شورای عالی مناطق آزاد؛

ایکس‌ری کانتینری موبایلی در گمرک سرخس افتتاح شد

عصر کالا- دستگاه ایکس‌ری کانتینری موبایلی با حضور معاون وزیر اقتصاد و دبیر شورای عالی مناطق آزاد افتتاح شد.

ایکس‌ری کانتینری موبایلی در گمرک سرخس افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس, با حضور فرود عسگری رئیس کل گمرک، مشاور رئیس جمهور و مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ایکس ری کانتینری دو حالته پر سرعت در گمرک شهید شوشتری سرخس خراسان رضوی افتتاح شد.

    در این افتتاحیه رئیس کل گمرک یادآور شد: 15 ایکس ری کامیونی پر سرعت به بهره‌برداری رسیده که یکی از آنها مربوط به سرخس و دیگری مربوط به گمرک دوقارون است.

    معاون وزیر اقتصاد اظهارداشت: 5 دستگاه ایکس ری پر سرعت کامیونی دیگر توسط وزارت دفاع قرار است تا پایان تیرماه سال جاری به گمرک تحویل داده شود.

    در این مراسم رحیمیان معاون منابع انسانی گمرک نیز با اشاره به مشخصات فنی دستگاه ایکس‌ری شهید شوشتری سرخس تصریح کرد: دستگاه ایکس‌ری کانتینری موبایلی با آخرین تکنولوژی روز دنیا و قابلیت اسکن عبوری و سریع کانتینرها مطابقت دارد.

    وی افزود: ظرفیت اسکن حداقل 25 کانتینر 40 فوت در ساعت در حالت موبایلی و ظرفیت اسکن حداقل 120 کانتینر 40 فوت در ساعت در حالت پر سرعت وجود دارد.

    این دستگاه ساخت کشور چین بوده و دارای 2 منبع دوگانه انرژی اشعه ایکس و قابلیت تثبیت رنگی مواد، مجهز به سیستم اتوماتیک تشخیص پلاک کامیون و شماره کانتینر، مجهز به دروازه آشکارساز رادیواکتیو جهت جلوگیری از حمل مواد پرتوزا و زباله‌های هسته‌ای است. همچنین اجرای این پروژه با اعتباری بالغ بر حدود 200 میلیارد ریال اجرایی شده است.

    بر این اساس آخرین خرید ایکس‌ری‌ها در مناقصه از کشور چین مربوط به خرید 3 دستگاه ایکس‌ری پر سرعت بوده که در گمرک شهید رجایی، دوقارون و سرخس مورد استفاده قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر