نتایج اجرای رجیستری در گمرک

اجرای طرح ثبت کدشناسه کالا در گمرک

عصر کالا- مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران از افزایش دو برابری واردات گوشی تلفن همراه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با اجرای طرح رجیستری خبر داد.

اجرای طرح ثبت کدشناسه کالا در گمرک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایبِنا، فیروزه خیالی درباره جزییات ثبت کد شناسه بین المللی برای همه کالاها در گمرک، اظهارداشت: از اواخر سال 92 طرح نشانه گذاری کالاها با کلید خوردن سامانه جامع و پنجره واحد فرامرزی در گمرک آغاز شد.

    وی افزود: این طرح کمک قابل توجهی به شناسایی کالاها براساس ویژگی های آنها دارد که با اجرای این طرح می توانیم ارزش گذاری کالاها را به صورت شفاف در پنجره واحد و این سامانه داشته باشیم.

    مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران افزایش حقوق ورودی و عوارض واردات کالا را از جمله مزیت های این طرح عنوان کرد و افزود: تا پیش از اجرای این طرح، خودرو و تلفن همراه با استفاده از شناسه ثبت شد که خوشبختانه نتایج مثبتی نیز به همراه داشت.

    خیالی درباره رجیستری گوشی های تلفن همراه گفت: طرح رجیستری تلفن همراه که اخیرا اجرایی شده نتایج مثبتی به همراه داشته و اطلاعات از مبدا توسط گمرک و صاحبان کالا وارد سامانه جامع شده و باعث کاهش ورود و افزایش شناسایی تلفن های همراه از مبادی غیررسمی شده است.

    به گفته وی، با اجرای طرح ثبت کد شناسه بین المللی برای همه کالاها در گمرک نه تنها واردات گوشی تلفن همراه کاهشی نداشته بلکه با افزایش دو برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز مواجه بوده ایم.

    این مقام مسئول در گمرک ایران افزود: این طرح برای همه کالاها که امکان شناسایی دارد، اجرا خواهد شد. پوشاک، لوازم خانگی و سایر کالاها که باید تحت نظارت و کنترل باشد، به تدریج وارد این طرح خواهد شد.

    خیالی با بیان اینکه با اجرای طرح ثبت کد شناسه بین المللی برای همه کالاها در گمرک، کالا از زمان ورود و تا ارائه به مصرف کننده، در چرخه قابل پیگیری است، گفت: از ابتدای بهمن ماه به صورت تدریجی شناسه پوشاک وارداتی ثبت شد و در سال جدید نیز به صورت جدی این طرح پیگیری خواهد شد.

    به گفته وی، در حال حاضر زیرساخت ها و پیش زمینه های لازم برای ثبت شناسه کالاهای وارداتی وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر