سامانه گمرک مبنای قیمت‌گذاری کالا برای تخصیص ارز دولتی شد

عصر کالا- مسئولان بانک مرکزی، وزارت صمت‌،‌ جهاد کشاورزی،‌ بهداشت و گمرک در رابطه با مسائل ارزی تصمیم گرفتند مبنای قیمت‌گذاری کالا به منظور تخصیص ارز دولتی، سامانه جامع گمرک ایران باشد.

سامانه گمرک مبنای قیمت‌گذاری کالا برای تخصیص ارز دولتی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از  فارس، مسئولان بانک مرکزی، وزارت صمت‌،‌ جهاد کشاورزی،‌ بهداشت و گمرک در رابطه با مسائل ارزی تصمیم گرفتند که مبنای قیمت‌گذاری کالا به منظور تخصیص ارز دولتی، سامانه جامع گمرک ایران باشد.

    براساس جزئیات این جلسه که همچنان در حال برگزاری است، مقرر شد سامانه تعیین ارزش کالا (TSC) گمرک مبنای تخصیص ارز دولتی برای کالاهای وارداتی در نظر گرفته شود.

    قیمت کالاها در این سامانه براساس معیارهای متعددی ثبت شده و طیف وسیعی از کالاهای وارداتی را پوشش می‌دهد و مورد تایید اتحادیه‌ها و همخوان با نرخ‌های جهانی است از این به بعد مبنای قیمت‌گذاری برای تخصیص ارز دولتی خواهد بود.

    در حال حاضر به علت شکاف قیمتی میان ارز دولتی و بازار، عده‌ای وارد کننده قیمت کالاها را در اظهارنامه‌های بیشتر از قیمت واقعی ابراز می‌کنند به همین علت در گمرک ایران پرونده‌های متعددی برای بیش اظهاری کالاها تشکیل شده است. که امیدواریم با هماهنگی صورت گرفته شاهد سوءاستفاده و رانت ناشی از ارز دولتی نباشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر