هشدار گمرک به واردکنندگان تلفن همراه مسافری و تجاری

عصر کالا- گمرک ایران اعلام کرد، در صورت عدم اظهار تلفن همراه وعدم پرداخت حقوق ورودی وعدم ثبت ثبت کد شناسه بین المللی (IMEI) گوشی ها، امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهدداشت و مسئولیت آن بامسافر است.

هشدار گمرک به واردکنندگان تلفن همراه مسافری و تجاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, گمرک ایران اعلام کرد، کلیه مسافران ورودی مکلفند حداکثر ظرف 30 روز از تاریخ ورود به کشور نسبت به ثبت IMEI تلفن همراه خود در سامانه اظهار گوشی تلفن همراه مسافری به آدرس اینترنتیhttp://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister اقدام کنند.

    همچنین گمرک ایران به واردکنندگان گوشی تلفن همراه مسافری و تجاری هشدار داد تا در ثبت کد شناسه بین المللی (IMEI) گوشی ها در سامانه گمرک دقت کنند چرا که در صورت هر گونه مغایرت و اشتباه در ثبت این کد با مشخصات گوشی تلفن همراه امکان فعال سازی و رجیستری وجود نخواهد داشت.

    بر این اساس با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری مسافران صرفا یک دستگاه تلفن همراه را می توانند در سامانه ثبت کنند.

    در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکور امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

    تمامی کالاهای وروری به کشور از مبادی رسمی گمرکی مجوزدار هستند و کنترل های گمرکی انجام و اجازه ترخیص از گمرک به کالا داده می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر