حذف دلار از سیستم گزارشگری گمرک کلید خورد + جدول

عصر کالا- بعد از مصوبه دولت در خصوص حذف دلار از سیستم گزارشگری کشور، برای نخستین بار آمارهای تجارت خارجی گمرک با دو ارز یورو و دلار ارائه شد.

حذف دلار از سیستم گزارشگری گمرک کلید خورد + جدول
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، بررسی جزییات گزارش گمرک از آمارهای تجارت خارجی کشور نشان می‌دهد برای نخستین بار در این گزارش از ارز یورو برای ارائه آمارهای تجارت خارجی استفاده شده است.

    هیئت دولت چندی قبل دستگاههای اجرای را ملزم کرد برای سیستم گزارشگری خود در کنار دلار از یورو استفاده کنند تا در طی دو سال آتی، استفاده از دلار در سیستم گزارشگری کشور متوقف شود. همانطور که در جدول زیر قابل مشاهده است گزارشهای آماری سابق گمرک ایران تنها بر اساس ارز دلار ارائه می‌شد.

    گفتنی است؛ هیئت وزیران در جلسه 29 فروردین ماه به‌پیشنهاد بانک مرکزی و به‌استناد تبصره 3ماده 7 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب کرد، کلیه وزارت‌خانه‌ها، شرکتها و مؤسسات دولتی موظف‌اند از تاریخ ابلاغ این مصوبه از یورو به‌جای دلار به‌عنوان ارز مبنای گزارشگری و انتشار آمار و اطلاعات و داده‌های مالی خود استفاده کنند، بر این اساس به‌مدت دو سال گزارشات آماری به هر دو ارز دلار و یورو و پس از آن تنها بر اساس ارز یورو ارائه خواهد شد.

     

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر