رئیس کل گمرک خبر داد؛

واردکنندگان قانونی موبایل تسهیلات «مسیر سبز» می‌گیرند

عصر کالا- رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از اعطای تسهیلات «مسیر سبز» به واردکنندگان قانونی گوشی تلفن همراه به کشور خبر داد.

واردکنندگان قانونی موبایل تسهیلات «مسیر سبز» می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» فرود عسگری در مراسم آغاز به کار کارگروه فرماندهی اجرای پروژه رجیستری گوشی موبایل که قرار است با همکاری وزارتخانه‌های ارتباطات، صنعت، اقتصاد و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و گمرک از پایان مهرماه اجرایی شود، اظهار داشت: از آنجایی که گمرک دروازه ورودی کالا به کشور است، نقش مهمی در اجرای این پروژه خواهد داشت.
    وی ادامه داد: برای آنکه میل ورود گوشی‌های موبایل به کشور افزایش پیدا کند، تسهیلاتی را برای واردکنندگانی که برندشان در گمرک ثبت شود، در نظر گرفته‌ایم؛ به این معنی که به این واردکنندگان تسهیلات «مسیر سبز» تعلق می‌گیرد.
    رئیس کل گمرک ایران افزود: در همین حال استفاده از تسهیلات بانکی و کمک به نقدینگی از دیگر موضوعاتی است که برای تسهیل در واردات گوشی تلفن همراه و ترخیص آن در نظر گرفته‌ایم.
    عسگری تصریح کرد: گمرک کشور همچنین قرار است که سرویس اطلاعات گوشی‌های وارد شده به کشور را به راحتی در اختیار وزارت ارتباطات قرار دهد.
    وی در مورد تعرفه 18 درصدی گوشی تلفن همراه نیز گفت: تعرفه فعلی گوشی تلفن همراه با وجود ارزش افزوده در نقطه نهایی در نظر گرفته شده است و ما امیدواریم در این طرح، افزایش تعرفه واردات برای مصرف‌کننده ایجاد نشود.
    رئیس کل گمرک ایران خاطرنشان کرد: با توجه به پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت در این کارگروه (کارگروه فرماندهی اجرای پروژه رجیستری گوشی موبایل) و همچنین موضوع تغییر مأخذ تعرفه و نیز مالیات ارزش افزوده برای گوشی‌های تلفن همراه وارداتی از موضوعاتی است که بررسی و کارشناسی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر