واردات گوشی ۲.۵ برابر شد

عصر کالا- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت (صمت) حاکی از ۲.۵ برابر شدن واردات گوشی همراه در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

واردات گوشی ۲.۵ برابر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از  ایسنا، بر اساس این آمار در هشت ماهه نخست امسال مجموعا هشت میلیون و 947 هزار و 996 عدد گوشی همراه در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به واردات سه میلیون 542 هزار و 333 گوشی همراه ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته 152.6 درصد افزایش داشته است.

    آمار ها نشان می‌دهد در این مدت سه میلیون و 354 هزار و 200 گوشی مسافری و پنج میلیون و 593 هزار و 796 گوشی همراه واردی در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به هشت ماهه اول سال گذشته به ترتیب 117.8 و 179.3 درصد افزایش داشته است.

    این در حالی است که طبق اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی مصرف کشور به صورت ماهانه چیزی حدود یک میلیون و 200 هزار تا یک میلیون و 500 هزار دستگاه تلفن همراه است، اما اخیرا رئیس این انجمن گفته بود که در حال حاضر شرکت‌های واردکننده با مشکلات عدیده‌ای در زمینه تخصیص ارز و ثبت سفارش مواجه هستند و در صورت ادامه این روند به احتمال زیاد بازار شب عید متلاطم خواهد بود.

    در این میان به نظر می‌رسد تولید گوشی همراه در هشت ماهه نخست امسال با کاهش مواجه بوده، به‌طوری‌که در این مدت 246 هزار و 661 گوشی همراه تولیدی در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به ثبت 291 هزار و 220 عدد در مدت مشابه سال گذشته 15.3 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که تولید موبایل در هفت ماهه امسال رشد 7.2 داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر