در دوماهه نخست سال جاری انجام شد؛

واردات بیش از ۷۳۶۰۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه

عصر کالا- گمرک ایران از واردات بیش از ۷۳۶ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ایران خبر داد.

واردات بیش از ۷۳۶۰۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, در دوماهه نخست سال جاری 736 هزار و 610 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 109 میلیون و 250 هزار دلار وارد ایران شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 163.22 درصدی روبرو بوده است.

    بر اساس آمار منتشرشده در دوماهه نخست سال گذشته 282 هزار و 672 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 41 میلیون و 506 هزار دلار وارد کشورمان شده بود.

    گمرک ایران همچنین ادعا کرده است که تمامی کالاهای ورودی به ایران از مبادی رسمی گمرکی، مجوزدار هستند و پس از انجام کنترل‌های گمرکی، اجازه ترخیص از گمرک به کالا داده می‌شود.

    مسافرینی که به کشور وارد می‌شوند، در صورت خریداری گوشی همراه از خارج از کشور، موظف هستند تلفن همراه خود را از طریق سامانه آنلاین رجیستری گوشی تلفن همراه پس از ورود به گمرک اظهار کنند.

    گمرک ایران با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری صرفا یک دستگاه تلفن همراه، با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه مراتب اظهار ذی‌نفع را در بخش مسافری سامانه جامع گمرکی از طریق گزینه ثبت اطلاعات وارد کرده و سپس از آیکون مقابل هر رکورد ثبت شده نسبت به درج اطلاعات شناسه IMEI و مبالغ عوارض مربوطه اقدام می‌کند.

    در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکور در هنگام ورود به کشور امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

    همچنین واردات انواع گوشی تلفن همراه به صورت تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی و مجوز ثبت سفارش است.

    برای واردات انواع گوشی تلفن همراه به صورت تجاری علاوه بر پنج درصد حقوق ورودی و سود بازرگانی، مالیات بر ارزش افزوده نیز دریافت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر