در ۶ ماه نخست سال انجام شد

افزایش ۲۰ درصدی واردات گوشی همزمان با رجیستری

عصر کالا- براساس آمار گمرک ایران در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۶ یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۱۵۸دستگاه انواع گوشی تلفن همراه وارد کشورمان شده است. طی ۶ ماه نخست سال‌جاری براساس آمار گمرک ایران طی ۶ ماه ابتدایی سال ۹۶ تعداد یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۱۵۸ دستگاه انواع گوشی تلفن همراه وارد کشورمان شده است.

افزایش ۲۰ درصدی واردات گوشی همزمان با رجیستری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، در مدت یادشده 134 میلیون و 150 هزار دلار گوشی تلفن همراه از طریق گمرکات وارد کشور شده است. همچنین واردات رسمی انواع گوشی تلفن همراه همزمان با اجرای طرح رجیستری و در مهرماه سال‌جاری نسبت به شهریور 20 درصد افزایش یافت. امارات متحده عربی، چین و کره‌جنوبی سه کشور عمده صادرکننده انواع گوشی تلفن همراه در این مدت بوده‌اند و در فهرست کشورهای صادرکننده گوشی تلفن همراه ترکیه، سوئد، هنگ‌کنگ، کویت، ویتنام و تایوان نیز دیده می‌شود. امارات متحده عربی با ارزش 66 میلیون و 875 هزار دلار بیشترین سهم واردات گوشی تلفن همراه به کشورمان را دارد. سهم چین از واردات گوشی به ایران به میزان 36 میلیون و 879 هزار دلار است. جمهوری کره طی مدت مذکور 27 میلیون و 196 هزار دلار گوشی تلفن همراه به ایران وارد کرده است. کویت با 69 هزار و 539 دلار کمترین سهم واردات گوشی تلفن همراه به کشورمان را طی مدت مذکور دارد.

    این گزارش حاکی است میزان صادرات گوشی تلفن همراه طی 6 ماه ابتدای سال‌جاری به ارزش 2 میلیون و 607 هزار دلار است. عراق و امارات متحده عربی کشورهای هدف صادراتی گوشی تلفن همراه طی این مدت بوده‌اند. عراق با خرید یک میلیون و 418 هزار دلار رتبه اول را دارد و امارات متحده عربی با وارد کردن یک میلیون و 189 هزار دلار گوشی تلفن همراه در رتبه دوم قرار دارد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر