وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

واردات گوشی های مسافری با قاچاق متفاوت است

عصر کالا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قاچاق زمانی است که گوشی خارج از روال گمرک وارد کشور و فعال شود این درحالی است که هرچند گوشی های مسافری واردات خارج از کانال های رسمی بوده اما الزما قاچاق نیست.

واردات گوشی های مسافری با قاچاق متفاوت است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی روز پنجشنبه درنشست با مسوولان استان بوشهر افزود: هرکالایی که نمایندگی در کشور داشته باشد می تواند از کانال نمایندگی وارد شود و خدمات پس از فروش داشته باشد.
    وی اظهارداشت: این کالاها برای ورود به کشور باید عوارض گمرکی دهد و می تواند به وسیله کانال های غیررسمی با عنوان مسافری نیز وارد و عوارض گمرکی پرداخت اما گارانتی و خدمات پس از فروش شامل آن نشود.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآورشد: عنوان مسافری به معنی این است که فرد کالا را برای استفاده خود بیاورد اما اگر از این ظرفیت مسافری که باز گذاشته شده کالا وارد کانال فروش شود حقوقی از مصرف کننده نهایی ضایع می کند چون خدمات پس از فروش ندارد .
    آذری جهرمی ادامه داد: مقررات وزارت صنعت ،معدن و تجارت می گوید کسانی که واردات انجام می دهند کالای مورد نظر آنها باید نمایندگی پس از فروش داشته باشند پس ما با یک سوء استفاده از کانال مسافری مواجه هستیم.
    وی گفت: دلیل این سوء استفاده این است که در اتصال سامانه ناجا که استعلام تردد و گذرنامه را انجام می دهد و سامانه گمرک که این مساله را چک می کند تعلل شده است .
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: زمانی که فردی در سامانه گمرک شماره پاسپورت خود را وارد می کند و می گوید من خارج از کشور بوده ام و این گوشی را وارد کرده ام گمرک قادر به اصالت سنجی اطلاعات نیست پس با هر شماره پاسپورتی گوشی وارد می شد و از این خلاء استفاده می کردند .
    وی با اشاره به اینکه دولت الکترونیک نیازمند اتصال همه دستگاهها برای ایجاد پوشش کامل به یکدیگر است اضافه کرد: بعد از این مساله و انجام مکاتبات کمک شد که ناجا حساسیت موضوع را با دقت بیشتری دنبال کند و به ما برای حل مشکل کمک کند.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت :جلساتی با نیروی انتظامی در حال انجام است هنوز اتصال برقرار نشده و این خلاء واردات گوشی مسافری وجود دارد هرچند ما آن را محدود کرده ایم و امیدواریم این مساله حل شود تا ظلمی به مردم نرسد اما اطلاق قاچاق به این کار درست نیست.
    وی سفر 2 روزه خود به استان بوشهر را از صبح امروز از فرودگاه عسلویه آغاز و تاکنون در شهرستان های عسلویه و جم این استان با مسوولان نشست داشته است.
    سفر به دیگر شهرستان ها و شرکت در نشست شورای اداری استان بوشهر از دیگر برنامه های سفر آذری جهرمی به این استان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر