بر اساس اعلام گمرک ایران؛

واردات تلفن همراه ۹۳ درصد افزایش یافت

عصر کالا- اگرچه به لطف اجرای طرح ریجستری در پنج ماه ابتدایی سال واردات تلفن همراه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۲.۹۲درصد افزایش یافته است اما به دلیل عدم عرضه مناسب، این بازار رکودسنگینی را تجربه می کند.

واردات تلفن همراه ۹۳ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، بازار تلفن همراه ایران که همواره زیر سایه کالاهای قاچاق روزگار می گذراند پس از اجرای طرح ریجستری با تحول خوبی مواجه شد به گونه ای که جولان گوشی های قاچاق در این بازار تقریبا به صفر نزدیک شد.

    در این میان، بررسی تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ایران نشان می دهد، در پنج ماه نخست سال جاری، 239 میلیون و 790 هزار دلار گوشی تلفن همراه به کشور وارد شده است که این میزان واردات گوشی تلفن همراه 1.27 درصد از ارزش کل واردات به ایران در این مدت را شامل می‌شود.

    این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 124 میلیون و 295 هزار دلار گوشی تلفن همراه به ایران وارد شده بود که 0.59 درصد از کل واردات ایران در آن مدت را به خود اختصاص داده بود.

    بنابراین بررسی آمار نشان می‌دهد که واردات گوشی تلفن همراه به لطف اجرای طرح ریجستری در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 92.92 درصد افزایش یافته است.

    اما با این حال این بازار به واسطه عدم عرضه مناسب و کافی کالا و نوسانات بازار ارز با مشکل مواجه شده و رکود بی سابقه ای را تجربه می کند که همین مساله موجب شده مزایای اجرای طرح ریجستری چندان خودنمایی نکند.

    از این رو انتظار می‌رود متولیان امر با اتخاذ تصمیمات کارشناسی و تدابیر مناسب، زمینه ورود هرچه سریع تر کالا به بازارهای تلفن همراه را فراهم کرده تا بازار به سمت آرامش حرکت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر