تاثیرات مثبت رجیستری بر بازار؛

۷ مدل موتورولا گواهی تایید نمونه گرفتند

عصر کالا- به دنبال تاثیرات طرح رجیستری گوشی، واردکنندگان برند موتورولا که به تازگی مشمول اعمال مقررات رجیستری قرار گرفته، نسبت به ثبت این گوشی برای دریافت تایید نمونه از رگولاتوری اقدام کردند.

۷ مدل موتورولا گواهی تایید نمونه گرفتند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، برند موتورولا یکی از 3 برندی است که در فاز دوم اعمال طرح رجیستری، در لیست سیاه قرار گرفت و ورود آن به کشور ملزم به ثبت و شناسه دار شدن شد.

    تاپیش از این تنها یک شرکت مدعی واردات رسمی این مدل گوشی به کشور بود اما با اجرای فاز دوم طرح رجیستری، تمامی واردکنندگان این برند، ملزم به ثبت رسمی این گوشی برای ورود به کشور شدند.

    شواهد نشان می دهد که با گذشت حدود 2 هفته از اعلام وزارت ارتباطات برای لزوم ورود قانونی گوشی های موتورولا به کشور، واردکنندگان این برند نسبت به ورود رسمی این گوشی به کشور اقدام کرده اند. به نحوی که دراین بازه زمانی 7 مدل گوشی موتورولا برای دریافت گواهی تایید نمونه، به رگولاتوری ارائه شده است.

    براساس جداول اعلام شده از دستگاههای بررسی شده توسط رگولاتوری، 7 مدل گوشی موتورولا شامل MOTO G5 ، MOTO G5 PLUS ،1754  MOTO C ، MOTO E4 ، MOTO C 1750 ، MOTO E4 PLUS  و MOTO C PLUS موفق به دریافت گواهی تایید نمونه از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات شدند.

    این گوشی ها که نام سازنده آن کشور چین اعلام شده است، گواهی دائمی تایید، دریافت کرده اند.

    از ابتدای دی ماه تاکنون علاوه بر 7 مدل گوشی موتورولا، 2 مدل گوشی از برندهای ایسوس و هواوی نیز گواهی تایید نمونه از رگولاتوری دریافت کرده اند.

    بررسی ها نشان می دهد که با آغاز اجرای فاز عملیاتی طرح رجیستری گوشی تلفن همراه، از آذرماه تاکنون، تعداد گوشی هایی که از سوی واردکنندگان برای دریافت گواهی تایید نمونه به رگولاتوری ارائه می شود، افزایش یافته است.

    پیش از این نیز چندین مدل گوشی آیفون 8 و X برای ورود به کشور گواهی تایید نمونه از رگولاتوری دریافت کردند.

    در فاز نخست عملیاتی شدن رجیستری، گوشی های آیفون که تاکنون در ایران نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش نداشت، مشمول این طرح قرار گرفت. هم اکنون و در فاز دوم از 8 دی ماه گوشی های 3 برند گوگل، بلک بری و موتورولا که تاکنون در کشور نمایندگی رسمی نداشتند، مشمول اعمال مقررات رجیستری شدند.

    هدف از اجرای طرح رجیستری حل معضل قاچاق گوشی های تلفن همراه، ورود قانونی به کشور و ساماندهی بازار خدمات گوشی برای احقاق حقوق کاربران موبایل عنوان شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر