چه گوشی‌هایی احتیاج به فعالسازی دارند؟

عصر کالا- هر شخص پس از خریداری تلفن همراه (نو یا کارکرده) باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شماره IMEI، کد فعال‌سازی و شماره سیمکارت، گوشی خود را ثبت کند.

چه گوشی‌هایی احتیاج به فعالسازی دارند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، کمیته اطلاع رسانی رجیستری اعلام کرد: با توجه به تعدد سوالات مطرح شده درمورد فعالسازی، ذکر چند نکته ضروری است.

    فعالسازی، فرایندی است که منجر به برقراری اتصال میان تلفن همراه و شبکه می‌شود. هر شخص پس از خریداری تلفن همراه (نو یا کارکرده) باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شماره IMEI، کد فعال‌سازی و شماره سیمکارت، گوشی خود را ثبت کند.

    افرادی که از روز شنبه مورخ 14 بهمن اقدام به خرید تلفن همراه (نو یا کارکرده) با برندهای اپل، بلک بری، موتورولا و گوگل پیکسل نمایند، ملزم به انجام فرآیند فعالسازی خواهند بود.

    طریقه فعالسازی تلفن‌های همراه نو و کارکرده (دست دوم) یکسان است. تنها تفاوتی که در پروسه فعالسازی آنها وجود دارد در نوع کد_فعالسازی است. کد فعالسازی تلفن‌های همراه آکبند، به صورت اسکرچ شده برروی کارت گارانتی یا روی جعبه تلفن همراه درج شده است. درحالیکه کد فعالسازی برای گوشی‌های کارکرده پس از انجام فرآیند انتقال مالکیت توسط شخص فروشنده، به‌صورت پیامک از طرف سامانه همتا به شماره سیمکارت شخص خریدار ارسال می‌شود. شخص خریدار پس از دریافت کد فعالسازی، می‌تواند تلفن همراه را برای شماره سیمکارت خود فعال کند.

    تلفن‌های همراه در حال استفاده که در دوره رویت و تا قبل از مشمول شدن، سابقه‌ای از فعالیت آن در شبکه رویت شده باشد، به‌عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌تواند به‌صورت دائم از شبکه‌های اپراتوری سرویس بگیرد و احتیاجی به فرآیند فعالسازی نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر