معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

گمرک سامانه رجیستری گوشیهای مسافری را طراحی می‌کند

عصر کالا- رگولاتور ارتباطی کشور با ذکر یکی از چالشهای موجود بر سر راه رجیستری گوشیهای موبایل وارداتی توسط مسافران، از طراحی امکانی توسط گمرک کشور خبر داد.

گمرک سامانه رجیستری گوشیهای مسافری را طراحی می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، فاز دوم طرح ملی ثبت گوشیهای موبایل وارداتی (رجیستری) از چهاردهم آذر ماه با اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تصمیم کارگروه ساماندهی و مقابله با تلفن همراه وارد اجرا شد.

    این مرحله از اجرا، تمام مدلهای گوشی و تبلت آیفون را شامل می‌شود و براساس اعلام اولیه قرار بود طی چند هفته، سایر مدلهای گوشی و تبلت را نیز اعمال قانون کند.

    هرچند تمامی گوشیها و تبلتهایی که تا قبل از این تاریخ فعال شده بودند، مشمول رجیستری نمی‌شوند اما قوانین جداگانه‌ای از این پس برای وارد کردن گوشیهای مسافری به کشور وضع شده است.

    با وجود تبلیغات و اطلاع‌رسانیهای پی‌درپی رسانه‌ها همچنان برخی مردم اطلاع کافی درباره ضوابط وارد کردن گوشی مسافری به کشور ندارند؛ آنان نمی‌دانند که اگر گوشی را وارد کشور کنند که جزو برندهای تحت نظارت رجیستری باشد تنها به‌مدت 30 روز می‌توانند از آن استفاده کنند و بعد از این مدت زمان دیگر امکان ارتباط برقرار کردن با آن نیست.

    براساس طرح ملی رجیستری، گوشی افرادی که به‌عنوان مسافر یا گردشگر وارد کشور شده یا رومینگ خارجی دارند به‌مدت 30 روز در کشور فعال خواهد بود.

    بر این اساس گمرک ایران با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیرتجاری صرفاً یک دستگاه تلفن همراه، با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه نسبت به ثبت شناسه تلفن همراه در سامانه مسافری اقدام می‌کند.

    بنا بر این بخشنامه مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک، در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکور در هنگام ورود به کشور، امکان رجیستری وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر