شرکت های وارد کننده گوشی همراه ۴۹۲ میلیارد سود نامشروع کسب کرده اند

عصر کالا- دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: طوفان مبارزه با فساد اقتصادی ادامه دار است و به سراغ همه افراد مفسد در هر رده و جایگاهی که باشند خواهیم رفت.

شرکت های وارد کننده گوشی همراه ۴۹۲ میلیارد سود نامشروع کسب کرده اند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: طوفان مبارزه با فساد اقتصادی ادامه دار است و به سراغ همه افراد در هر رده ایی خواهیم رفت و خط قرمزی نداریم.

    وی ادامه داد: با همه ضابطان همکاری لازم را داشته و از هیچ کوشش و همکاری فروگذار نکرده ایم و بر این باوریم که همکاری قوای سه گانه می‌تواند اعتماد عمومی را افزایش دهد و در پیشگیری از وقوع جرائم کارگشا باشد.

    جعفری گفت: براساس اعلام مسئولان در مجموع معادل 220 میلیون یورو ارز دولتی برای واردات گوشی تلفن همراه اختصاص یافته است که از این مبلغ 46 میلیون یورو و 14 میلیون و یوآن و 18 میلیون درهم در اختیار 40 شرکت وارد کننده قرار گرفته است.

    متهمان حاضر به عنوان مدیران عامل برخی از شرکتها هستند در مجموع 320 هزار گوشی وارد کشور کرده اند که 274 هزار عدد آن در بازار فروخته شده است.

    وی افزود: بررسی‌های صورت گرفته حکایت از آن دارد که بیشتر شرکتها گوشی را به منظور کسب سود هنگفت به قیمت ارز آزاد فروخته اند.

    جعفری دولت آبادی گفت:  40 شرکت وارد کننده در مجموع به دلیل گرانفررشی 492 میلیارد ریال درآمد نامشروع کسب کرده اند.

    دادستان تهران گفت: 16 شرکت در مجموع 278 میلیارد ریال درآمد نامشروع داشته اند که اقدامات مجرمانمه آنها باعث شد تخصیص ارز دولتی تأثیری بر ثابت ماند قیمت ها نشود و اخلال در نظام فروش ایجاد کرد.

    وی ادامه داد: پیرو کیفرخواست صادر شده برای متهمان تاکنون هشت جلسه دادگاه برگزار شده است و متهمان و وکلایشان مطالبی گفته اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر