عضو هیات رئیسه فدراسیون واردات عنوان کرد:

گرانی ۲۵ درصدی واردات قانونی تلفن همراه نسبت به قاچاق

عصر کالا- عضو هیات رئیسه فدراسیون واردات با بیان اینکه حلقه‌های معیوب قانونی در واردات گوشی تلفن همراه منجر به گران شدن واردات قانونی می‌شود، گفت: واردات رسمی گوشی تلفن همراه ۲۵ درصد گران‌تر از قاچاق آن تمام می‌شود.

گرانی ۲۵ درصدی واردات قانونی تلفن همراه نسبت به قاچاق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از فارس، حسین غروی در مورد برخی دلایل شیوع پدیده قاچاق در حوزه تلفن‌ همراه گفت: حلقه‌های معیوب قانونی در بحث واردات گوشی‌ تلفن همراه وجود دارد که موجب می‌شود واردکنندگان رسمی در بازار به حاشیه رانده شده و در رقابت با کالای قاچاق تضعیف شوند.

    عضو هیات رئیسه فدراسیون واردات افزود: یکی از حلقه‌های معیوب مربوط به بحث مالیات بر ارزش افزوده است. دولت به دنبال حقوق قانونی خود مالیات ارزش افزوده را از واردکنندگان شناسنامه‌دار دریافت می‌کند، این در حالی است که در سطح عرضه، خریداران گوشی تلفن همراه به هیچ وجه آن را پرداخت نمی‌کنند.

    وی بیان داشت: مثلا در یک گوشی تلفن همراه به ارزش یک میلیون تومان، ممکن است شاهد اختلاف قیمت صد هزار تومانی بین کالای قاچاق و رسمی فقط از ناحیه عدم پرداخت مالیات ارزش افزوده باشیم و وقتی سایر حقوق و عوارض را نیز در نظر می‌گیریم، می‌بینیم که واردات قانونی، مبلغی حدود 25 درصد نسبت به قاچاق اضافه هزینه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر