مدیر کل خدمات بازرگانی وزارت صنعت:

منعی برای واردات گوشی تلفن همراه مسافری به کشور وجود ندارد

عصر کالا- مدیر کل خدمات بازرگانی وزارت صنعت درباره شرایط رجیستری گوشی‌های وارداتی مسافران گفت: رجیستری گوشی‌های همراه مسافر باید با پرداخت عوارض و ثبت در سامانه گمرک انجام شود.

منعی برای واردات گوشی تلفن همراه مسافری به کشور وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، محمد قبله اظهار داشت: در روند رجیستری گوشی تلفن همراه تغییری ایجاد نشده و عملیات رجیستری همچنان در حال انجام است.

    وی، درباره دلایل اختلال ایجاد شده در این بازار گفت: از حدود یک هفته پیش سامانه گمرک و سامانه نیروی انتظامی به یکدیگر وصل شد تا از این طریق هویت واقعی مسافران مشخص شود.

    قبله درباره اختلال رخ داده در بازار گوشی تلفن همراه و انتشار شایعاتی در خصوص توقف رجیستری گوشی‌های مسافری خاطرنشان کرد: وزارت صنعت به سرعت موضوع را مورد بررسی قرار داد، زیرا عملیات رجیستری به هیچ عنوان متوقف نشده است.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه روزهای پایان سال فصل خرید گوشی است، به گمرک اعلام شد تا زمانی که عملیات ارتباط این 2 سامانه (یعنی سامانه گمرک و سامانه نیروی انتظامی) به شکل کامل اتفاق نیفتاده، وضعیت به روال سابق ادامه یابد.

    مدیر کل دفتر امور خدمات بازرگانی تاکید کرد: پیاده سازی عملیات از زمانی آغاز می‌شود که مشکلات در این بخش برطرف شده باشد.

    قبله ادامه داد: پس از ثبت مشخصات گوشی در سامانه گمرک، این مشخصات به سامانه «همتا» (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) برای رجیستری اعلام می‌شود.

    وی تاکید کرد: سیزدهم اسفندماه تعدادی از فروشندگان گوشی تلفن همراه در حوالی بازارهای موبایل چارسو و علاءالدین اعتراض خود را درباره آنچه مشکل رجیستری گوشی خواندند، اعلام کردند که با حضور مسئولان متولی اتحادیه و تشریح اقدام‌های در حال انجام برای حل مشکلات این بخش، به محل کسب خود بازگشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر