وزیر ارتباطات؛

۴۰ شرکت موبایلی ارز دولتی گرفتند

عصر کالا- وزیر ارتباطات با تاکید براینکه واردکنندگان گوشی موبایل در ابتدای سال جاری دلار مورد نیاز خود را با بهای ۴۲۰۰ تومان دریافت کرده اند، گفت: نباید قیمت گوشی در بازار، بالاتر از حد معمول برود.

۴۰ شرکت موبایلی ارز دولتی گرفتند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, محمدجواد آذری جهرمی در مورد افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت گوشی موبایل در کشور که گفته شده به دلیل عدم تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان اتفاق افتاده است، توضیح داد.

    وی گفت: شرکت های واردکننده در ابتدای سال جاری دلار مورد نیاز خود را با بهای 4200 تومان دریافت کردند و نباید قیمت گوشی در بازار، بالاتر از حد معمول برود.

    آذری جهرمی با اشاره به طرح رجیستری گفت: ما بحث پروژه ثبت تلفن همراه (رجیستری) را با هدف کنترل و نظارت دقیق بر بازار اجرا کردیم و در این چارچوب، آمارهایی مشخص از میزان واردات تلفن همراه با تخصیص ارز را در اختیارداریم.

    وی افزود: آنچه امروز آمار ما در رابطه با واردات گوشی با تخصیص ارز 4200 تومانی به این کسب وکارها از ابتدای سال جاری نشان می دهد، این است که ابتدا 54 شرکت  برای واردات 7میلیون و 229 هزار و 646 هزار گوشی تلفن همراه به ارزش 580میلیون و 629 هزار و 283  یورو، درخواست دادند که این موضوع در سامانه ثبتارش (سیستم الکترونیکی ثبت سفارشات واردات کالا) ثبت شده است.

    وزیر ارتباطات ادامه داد: با بررسی های انجام شده، درنهایت از این تعداد برای 40 شرکت تخصیص ارز صورت گرفت و مبلغ ارز تخصیص یافته از  بانک مرکزی به این شرکت ها نیز بالغ بر 220 میلیون و 643هزار و 206 یورو بوده است.

    به گفته جهرمی، طبق آمار ما که بازه زمانی آن تا 29 خرداد است، پس از این ثبت سفارش ها حدود 140هزار و 399 گوشی به ارزش 75میلیون و283هزار و  860یورو ترخیص شده که متوسط قیمت گوشی های ترخیص شده از بازار بر اساس فرمول اعلام شده، 536 یورو است.

    وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره چرایی قیمت های نجومی برخی از گوشی ها گفت: پشت پرده گوشی های گران قیمتی که امروز اتفاقا در بازار با ارز بالایی محاسبه می شوند و به فروش می رسند، افراد سودجویی  هستند که ارز را گرفته و در بازار به مردم ارائه کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر