وعده وزیر ارتباطات؛

موبایل به زودی ارزان می شود

عصر کالا- وزیر ارتباطات گفت: بزودی با رفع توقیف تلفن‌های همراه موجود در گمرک، قیمت انواع تلفن‌های همراه در بازار کاهش می‌یابد.

موبایل به زودی ارزان می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، محمد جواد آذری جهرمی در پایان نشست مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاههای فعال در تنظیم بازار افزود: در این جلسه، اعلام شد که قاضی مربوطه، به رفع توقیف محموله های تلفن همراه موجود در گمرک رای داده و در این جلسه مقرر شد کارگروهی، کار هماهنگی با سایر دستگاههای مربوط برای عرضه هرچه سریعتر این گوشی ها به بازار را دنبال کند.

    وی افزود: علاوه بر مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز ، کمبود عرضه نیز موجب بروز حباب در این بازار شده است که امیدواریم با افزایش عرضه ، هرچه سریعتر این کالا کاهش قیمت یابد.

    آذری جهرمی همچنین از فراخوان برای واردات تلفن همراه خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد با توجه به مسایلی که وارد کنندگان قبلی داشتند از ظرفیت های جدید برای تامین گوشی های مورد نیاز بازار استفاده شود و بررسی مشکلات ارزی وارد کنندگان بدلیل نبودن نماینده بانک مرکزی در جلسه امروز، به جلسه دیگری موکول شد.

    وزیر ارتباطات همچنین حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی با کیفیت در این عرصه را یکی دیگر از تصمیمات جلسه مشترک امروز دانست و گفت: یکی از برندهای تلفن همراه داخلی (GLX) که پیشتر از نظر میزان استفاده رتبه 20 را نیز نداشت به رتبه هفتم برندهای بازار ایران صعود کرده که این امر نشان می دهد اگر قیمت و کیفیت گوشی تولید داخل مطلوب باشد مردم به آن رغبت پیدا می کنند.

    وی افزود: قرار شد دفتر صنایع الکترونیک وزارت صنعت که متولی اصلی این موضوع است با همکاری معاونت فناوری وزارت ارتباطات طرح ویژه ای برای حمایت از شرکتهای تولید کننده گوشی تلفن همراه داشته باشند تا شرکت های داخلی با ارتقای کیفیت محصولات خود بتوانند بخشی از نیاز بازار را تامین کنند.

    آذری جهرمی با بیان اینکه امروز با این واقعیت روبرو هستیم که نرخ ارز قدرت خرید مردم را کاهش داده گفت: این امر البته فرصت مناسبی برای شرکتهای تولید داخل هست که بتوانند سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند و البته حمایت دولت که از جنس رفع موانع تولید خواهد بود می تواند در این مسیر کمک باشد چرا که حمایت بی قید و شرط دولت معنی ندارد و باید متناسب با تضمین کیفیت بسته های حمایتی تعریف شود که قرار شد این موضوع در طرح مشترک دو وزارتخانه بررسی شود.

    وی با بیان اینکه جلسه امروز با هماهنگی همه دستگاههای دخیل در تنظیم بازار از جمله قوه قضاییه و دادستانی کل کشور ، وزارت اطلاعات، وزارت صنعت، وزارت دادگستری، وزارت ارتباطات، سازمان تعزیرات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد و امیدواریم با هماهنگی بین بخشی ، بخش مهمی از مشکلات مردم برطرف شود گفت: البته بخش زیادی از این تلاطمات بازار، ناشی از تلاطمات ارزی بود و بخشی دیگر بدلیل کمبود عرضه ایجاد شد که امیدواریم با تدبیر، این حباب ایجاد شده از میان برود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر