سهم برندهای لپ‌تاپ از بازار جهانی چقدر است؟

عصر کالا- این روزها لپ تاپ برای بسیاری از افراد شاغل به یک نیاز اساسی تبدیل شده است و خرید یک نوع با کیفیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

سهم برندهای لپ‌تاپ از بازار جهانی چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرآنلاین، در جایگاه اول پرفروش‌ترین برند لپ تاپ، برند اچ پی قرار گرفته است و به ترتیب ایسوس و دل جایگاه دوم و سوم این فهرست را به خود اختصاص داده اند.

    اچ پی

    هیولِت پاکارد یا به اختصار اِچ پی یک شرکت آمریکایی چند ملیتی فناوری اطلاعات است. ساختمان مرکزی این شرکت در دره سیلیکون در ایالت کالیفرنیا در آمریکا واقع شده‌است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری اطلاعات است و تقریباً در تمامی کشورها فعالیت می‌کند.

    ایسوس

    شرکت رایانهٔ اِیسوستک، از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکنندهٔ رایانه و تجهیزات جانبی آن در دنیا است که مرکز آن در تایپه پایتخت تایوان قرار دارد. محصولات اصلی آن شامل مادربورد، مادربورد سِرور، رایانهٔ شخصی، سیستم سِرور، لپ‌تاپ، نمایشگر کریستال مایع، کارت ویدئو، کارت ویدئوی 3 بعدی و دستگاه‌های اینترنت پهن‌باند می‌شود.

    دل

    دِل، یک شرکت سازنده رایانه آمریکایی می‌باشد، که دفتر اصلی آن در شمال شهر آستین تگزاس قرار دارد و از بزرگترین کمپانی‌های تولیدکننده محصولات IT آمریکایی در جهان می‌باشد. این شرکت رایانه‌های شخصی و محصولات دیگر وابسته به این نوع رایانه‌ها را توسعه می‌دهد و به فروش می رساند.

    ایلینور

    جایگاه چهارم این فهرست به ایلینور اختصاص داده شده است. اِیلیَنوِر یکی از توابع شرکت دل است که در زمینه طراحی و تولید سخت‌افزار رایانه فعالیت می‌کند. عمده تولیدات این شرکت تابعه شامل سخت‌افزارهای مورد نیاز برای بازی‌های رایانه ایست. ایلینور در سال 1996 توسط نِلسون گُنزالِس و اَلِکس آگیلا بنیانگذاری شد. مقر اصلی این شرکت در فلوریدا واقع در ایالات متحده آمریکا است.

    لنوو

    در جایگاه پنجم این فهرست کمپانی لنوو قرار گرفته است، لِنُوُو شرکت رایانه‌ای چینی و چندملیتی است، که از بزرگترین شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده لپ‌تاپ، رایانه شخصی، تجهیزات جانبی و دیجیتالی در دنیاست. دفاتر مرکزی شرکت لنوو در شهرهای پکن و موریزویلِ کارولینای شمالی قرار دارند.

    به ترتیب پنج جایگاه آخر پر فروش ترین کمپانی های لپ تاپ به کمپانی های ریزر، ایسر، مایکروسافت، هووآوی و اپل اختصاص داده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر