عرضه لپ تاپ جدید گوگل با سیستم عامل اندرومدا

عصر کالا- گوگل به دنبال عرضه لپ تاپ جدیدی موسوم به پیکسل ۳ است که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ عرضه می شود.

عرضه لپ تاپ جدید گوگل با سیستم عامل اندرومدا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اندروید پلیس، این طرح در درون خود گوگل به Bison مشهور شده، ولی منابع مطلع می گویند لپ تاپ یاد شده احتمالا پیکسل 3 نام می گیرد.

    مهم ترین ویژگی این لپ تاپ مجهز بودن به سیستم عامل تازه گوگل یعنی Andromeda‌است که ترکیبی از دو سیستم عامل آندروید و کروم محسوب می شود. Andromeda حاصل سال ها تلاش تیم گوگل است.

    قرار است برنامه های آندرویدی هم با این سیستم عامل تازه سازگار شوند تا کاربران بتوانند به قابلیت های متنوع مورد نظرشان دسترسی یابند. البته طراحی سیستم عاملی که هم بر روی گوشی قابل اجرا باشد و هم از توان پردازش کافی در لپ تاپ ها برخوردار باشد کار چندان ساده ای نیست.

    هنوز اطلاعات چندانی در مورد لپ تاپ یاد شده در دسترس نیست. اما گفته می شود این لپ تاپ 12.3 اینچی و فوق باریک است. احتمالا لپ تاپ یاد شده با جدا کردن صفحه کلید قابل تبدیل به تبلت هم باشد.

    پردازنده پیکسل سه m3  یا  i5بوده و دارای 32 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 یا 16 گیگابایت رم خواهد بود. اسکنر اثر انگشت، دو پرت USB-C، جک 3.5 میلیمتری، قلم نوری، بلندگوی استریو، چهار میکروفون و باتری است که بعد از شارژ تا ده ساعت قابل استفاده خواهد بود.

    اگر گوگل موفق شود این لپ تاپ را به گونه ای طراحی کند که باریک تر از 10 میلی متر باشد می تواند با سنگین وزن های این عرصه مانند اپل، دل، ایسر، لنووو و ... رقابت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر