بیزینس اینسایدر معرفی کرد;

بهترین لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۱۶

عصر کالا- موبایل‌های هوشمند با همه محبوبیتی که در میان افراد دارند، هنوز نمی‌توانند برای انجام اغلب کارهای روزمره جایگزین لپ‌تاپ‌ها شوند.

بهترین لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از دنیای اقتصاد، درست به همین دلیل هم هست که با وجود رکودی که بازار داغ موبایل‌های هوشمند به بازار کامپیوترهای شخصی تحمیل کرد، لپ‌تاپ‌ها همچنان طرفداران و کاربران خاص خودشان را دارند و بازار آنها روند ثبات را در پیش گرفته است. با این اوصاف شرکت‌های تولیدکننده در سال 2016 هم مدل‌های متنوعی از لپ‌تاپ‌هایشان را به بازار معرفی و عرضه کردند. حالا مجله بیزینس اینسایدر با بررسی این مدل‌های جدید، بهترین لپ‌تاپ‌های سال 2016 را معرفی کرده است.

 

Acer Chromebook R11: این لپ‌تاپ ارزان‌قیمت برای مرتفع کردن نیازهای اولیه کاربران انتخاب مناسبی است. این کروم‌بوک ارزان‌ترین لپ‌تاپ مبتنی بر سیستم‌عامل کروم در بازار است که با قیمتی کمتر از 300 دلار به فروش می‌رسد. این کروم‌بوک طراحی سبکی داشته و از عمر باتری بالا بهره می‌برد. صفحه‌نمایش رنگی و لمسی آن هم برای کار با اپلیکیشن‌های اندروید مناسب است. با این حال وضوح نه‌چندان بالای تصویر این صفحه‌نمایش در کنار کیفیت ساخت پایین، نقاط ضعف این کروم‌بوک هستند.

Dell Chromebook 13: بهترین کروم‌بوک بازار که به خاطر سرعت و کارآیی بسیار خوبش در میان کاربران شناخته می‌شود. باتری این کروم‌بوک در هر بار شارژ بین 10 تا 12 ساعت کار می‌کند. طراحی ساده و کیبورد خوب این کروم‌بوک هم نقاط قوت آن هستند. در مقابل اما قیمت بالای این این کروم‌بوک یک نقطه ضعف بزرگ برای آن محسوب می‌شود. این محصول با مشخصات پایه قیمت 430 دلاری دارد و با اضافه شدن صفحه‌نمایش لمسی قیمت آن به 630 دلار می‌رسد.

Acer Aspire E5-575G-53VG: اگر چندان به سیستم‌عامل کروم علاقه‌ای ندارید و کار با همان سیستم‌عامل محبوب ویندوز را ترجیح می‌دهید، می‌توانید از میان بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی این فهرست انتخاب کنید. اولین مدل ویندوزی در این فهرست متعلق به شرکت ایسر است که نیازهای اولیه کاربران را مرتفع می‌کند. این لپ‌تاپ که با قیمت 550 دلار دربازار عرضه می‌شود در دسته گران‌قیمت‌ها قرار می‌گیرد. صفحه‌نمایش با کیفیت، پردازنده و کارت گرافیک قوی نقاط قوت این لپ‌تاپ بوده و در مقابل پنل قدیمی TN نمایشگر و طراحی ساده و نه‌چندان مدرن نقاط ضعف آن محسوب می‌شوند.

Asus Zenbook UX330UA: این لپ‌تاپ ارزان‌ترین اولترابوک بازار در سال 2016 است. این لپ‌تاپ فوق باریک به خاطر طراحی باریک و سبکش برای استفاده هر روز مناسب است. نمایشگر با کیفیت، رم 8 گیگابایتی، حافظه داخلی 256 گیگابایتی SSD، کیبورد با نور پس‌زمینه، اسکنر اثر انگشت و عمر باتری طولانی مزایای این لپ‌تاپ است. در مقابل اما اسپیکرهای ضعیف، عدم تجهیز به صفحه‌نمایش لمسی و قیمت نسبتا بالای 680 دلاری نقاط ضعف این محصول به‌حساب می‌آیند.

Dell XPS 13: یک نوت‌بوک کاربردی برای همه که می‌تواند برای انجام کارهای مختلف تا سال‌ها کنار کاربرانش بماند. طراحی این دستگاه کامپکت بوده و در عین حال از پورت‌های رایج و لازم بهره می‌برد. بدنه آلومینیومی این لپ‌تاپ ساختاری سبک و البته مدرن به آن بخشیده است. این محصول با قیمت پایه 800 دلار به بازار عرضه می‌شود. با این حال وب‌کم ضعیف و نداشتن اسکنر اثر انگشت مواردی هستند که می‌توانند باعث نارضایتی خریداران این لپ‌تاپ شوند.

HP Spectre x360: یک لپ‌تاپ جدید با طراحی خاص و مدرن که می‌تواند به راحتی با محصولات موجود در بازار رقابت کند. عمر باتری بالا، تاچ‌پد حساس و قوی، اسپیکرهای قدرتمند، جاگیری اسکنر اثر انگشت و وب‌کم در مکانی مناسب، پردازنده جدید و پرسرعت مزایای این محصول 1160 دلاری هستند. در مقابل اما فن‌های پر سر و صدا و کمبود پورت‌های ضروری، معایب این دستگاه هستند.

Lenovo Yoga 910: یک لپ‌تاپ مدرن با طراحی روز که صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیت آن می‌تواند توجه اغلب خریداران را به خود جلب کند. این لپ‌تاپ صفحه‌نمایش 9/ 13 اینچی دارد که کار با آن را به عنوان یک لپ‌تاپ هیبریدی تبدیل‌شونده به تبلت راحت می‌کند. سرعت عملکرد این دستگاه بالا است و در کنار آن کیبورد راحت و باتری با دوام آن می‌توانند نظر هر خریداری را به خود جلب کنند. با این همه بعضی از کاربران این دستگاه از کمبود پورت‌های کاربردی در آن ناراضی هستند.

Razer Blade Stealth: لپ‌تاپی قدرتمند که با قیمت منطقی می‌تواند یک رقیب بزرگ در بازار به حساب بیاید. طراحی این دستگاه بسیار خاص و مدرن بوده و بدنه آلومینیومی آن استحکام و زیبایی خوبی به این لپ‌تاپ بخشیده است. جالب است بدانید که بدنه این لپ‌تاپ حتی از مک‌بوک اپل هم باریک‌تر است. نور پس‌زمینه کیبورد این لپ‌تاپ می‌تواند بر اساس سلیقه کاربرانش در رنگ‌های متفاوت تنظیم شود. پردازنده پرقدرت Core i7 این دستگاه سرعت خوبی در عملکردهای پیچیده دارد و صفحه‌نمایش لمسی 5/ 12 اینچی آن تصاویر را با وضوح بالای 1440 در 2560 پیکسل برای کاربرانش نمایش می‌دهد. با تمام اینها این دستگاه با قیمت پایه 900 دلار در بازار عرضه می‌‌شود. این لپ‌تاپ اما برای گیمرها و علاقه‌مندان حرفه‌ای بازی‌های ویدئویی چندان کاربردی و مناسب نیست، چون امکانات لازم را برای انجام بازی‌های مختلف در اختیار آنها نمی‌گذارد.

Microsoft Surface Book: یک لپ‌تاپ کاملا حرفه‌ای و کاربردی که می‌تواند نیازهای کاربران مختلف را مرتفع کند. این لپ‌تاپ ویندوزی خالص عملکرد قدرتمند و پرسرعتی دارد و صفحه‌نمایش 5/ 13 اینچی آن می‌تواند تصاویر با کیفیت خوبی نمایش بدهد. این لپ‌تاپ برای انجام بازی‌های ویدئویی مختلف هم مناسب است و باتری آن در هر بار شارژ کامل تا 11 ساعت دوام دارد. با این همه اما برای در اختیار داشتن همه این امکانات در لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت باید دست‌کم 2400 دلار بپردازید تا این محصول در دسته گران‌ترین‌های بازار قرار بگیرد.

Apple MacBook Pro: یک لپ‌تاپ نوآورانه با کیفیت ساخت بالا که بیشتر مورد توجه کاربران حرفه‌ای قرار می‌گیرد. با این همه اما طرفداران همیشگی لپ‌تاپ‌های مک‌بوک چندان از عرضه این مدل جدید راضی نیستند. آنها معتقدند که مک‌بوک پرو جدید امکانات مورد نظرشان را که مدت‌ها متنظر آنها بودند نداشته و تغییرات اندکی نسبت به مدل‌های قبلی داشته است. به هر حال اما مک‌بوک پرو جدید طراحی مستحکم و مدرنی داشته و قابلیت‌های متنوع و پیشرفته‌ای را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دستگاه در حال حاضر با قیمت پایه 1500 دلار عرضه می‌شود.

Lenovo ThinkPad X1 Yoga: بهترین لپ‌تاپ بازار از نظر کیفیت صفحه‌نمایش و طراحی انعطاف‌پذیر و راحت که می‌تواند در دسته محصولات لوکس هم قرار بگیرد. این لپ‌تاپ از صفحه‌نمایش OLED با کیفیتی بهره می‌برد که قابل چرخش است تا آن را به یک لپ‌تاپ هیبریدی تبدیل کند. با این حال این مدل به خاطر خاص بودنش به راحتی در بازار در دسترس نیست و احتمالا برای خرید آن باید کمی زمان بیشتر صرف کنید. علاوه‌بر اینها بد نیست بدانید که این لپ‌تاپ در حال حاضر با قیمتی بین 1600 تا 1800 دلار در بازار عرضه می‌شود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر