آیا لپ‌تاپ‌هایی که با ویندوز ۱۰ اس عرضه می‌شوند، ارزش خرید دارند؟

عصر کالا- مایکروسافت همراه با نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰ از لپ‌تاپ سرفیس رونمایی کرد که البته قیمت بالایی دارد، اما در کنار این دستگاه، شرکت‌های همکار مایکروسافت لپ‌تاپ‌های بسیار ارزان‌تری نیز معرفی کرده‌اند. آیا این دستگاه‌ها با توجه به آنکه از ویندوز ضعیف‌تری نسبت به نسخه حرفه‌ای ویندوز بهره می‌برند، ارزش خرید دارند؟

آیا لپ‌تاپ‌هایی که با ویندوز ۱۰ اس عرضه می‌شوند، ارزش خرید دارند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شهر خبر ؛ مایکروسافت چند روز پیش در جریان کنفرانس بهاره خود از ویندوز 10 اس رونمایی کرد. این غول نرم‌افزاری البته برای ساخت این نسخه نیاز به کار زیادی نداشته، چون ویندوز 10 اس در واقع یک نسخه‌ی ضعیف‌تر شده‌ی ویندوز 10 است که شما را تنها به استفاده از اپلیکیشن‌هایی محدود می‌کند که در ویندوز استور عرضه شده‌اند. البته این محدودیت به احتمال زیاد باعث می‌شود که امنیت این نسخه بالاتر از سایر نسخه‌‎ها باشد و علاوه بر آن عمر باتری لپ‌تاپ‌هایی که از آن استفاده می‌کنند از لپ‌تاپ‌های با نسخه‌های کامل ویندوز 10، بالاتر است.

    با این حال روی آوردن به ویندوز 10 اس به معنی از دست دادن توانایی اجرای نرم‌افزارهای خارج از استور است که از جمله این نرم‌افزارها می‌توان به مرورگرهای فایرفاکس و کروم اشاره کرد. اما آیا این نسخه نکته مثبتی دارد که بر این محدودیت‌ها بچربد؟

    پاسخ این سوال مثبت است، به خصوص اگر می‌خواهید لپ‌تاپ جدیدی بخرید. گرچه مایکروسافت همراه با این نسخه ویندوز از سرفیس لپ‌تاپ رونمایی کرد که دستگاهی پرچم‌دار برای معرفی نسخه جدید سیستم‌عاملش محسوب می‌شود و قیمت پایه‌ی آن از 1000 دلار آغاز می‌شود، گزینه‌های بسیار ارزان‌تری نیز همراه این ویندوز معرفی شده‌ است که از این میان می‌توان به لپ‌تاپ 300 دلاری HP ProBook x360 Education Edition یا Acer TravelMate Spin B1 اشاره کرد.

    هر دو دستگاه فوق که می‌توان از آن‌ها هم به عنوان لپ‌تاپ و هم به عنوان تبلت استفاده کرد برای استفاده دانش‌اموزان طراحی شده‌اند و علاوه بر صفحه‌ نمایش لمسی از سخت‌افزار مناسبی نیز برخوردارند. همچنین سازندگان ادعا می‌کنند که محصولاتشان می‌توانند تا 10 ساعت باتری نگه دارند. اما نکته‌‌ای که می‌تواند خرید این دستگاه‌ها را با‌ارزش‌تر کند، پیشنهاد ویژه مایکروسافت است که به شما امکان ارتقای رایگان ویندوز 10 اس به ویندوز 10 پرو را می‌دهد. البته این ارتقا در صورتی رایگان است که شما دانش‌آموز، معلم یا مدیر باشید و در غیر آن صورت تنها باید 49 دلار پرداخت کنید.

    این پیشنهاد بسیار مناسب است. علاوه بر این لپ‌تاپ‌های فوق تنها انتخاب‌های شما نیست: تابستان امسال شرکت‌های همکار مایکروسافت شامل ایسوس، دل، سامسونگ و توشیبا چند لپ‌تاپ با ویندوز 10 اس معرفی می‌کنند که قیمت این محصولات از 189 دلار شروع می‌شود.

    بنابراین اگر بخواهید لپ‌تاپی با ویندوز اورجینال بخرید و برای کارهای سبک روزمره از آن استفاده کنید، دستگاه‌هایی که با ویندوز 10 اس عرضه‌ شده یا می‌شوند، انتخاب مناسبی برای شماست به خصوص اینکه هر زمان که بخواهید می‌توانید بدون پرداخت هزینه به نسخه‌ی حرفه‌ای ویندوز مهاجرت کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر