کدام لپ تاپ مایکروسافت می‌تواند برای ما مناسب باشد؟

عصر کالا- مایکروسافت در حال حاضر مجموعه کاملی از دستگاه‌های سرفیس را برای جایگزینی لپ‌تاپ فعلی شما در اختیار دارد. مثلا سرفیس‌بوک با قابلیت جداسازی صفحه نمایش، سرفیس پرو با پایه پشتی Kickstand و لپ‌تاپ سرفیس جدید که مایکروسافت اخیرا تولید کرده است.

کدام لپ تاپ مایکروسافت می‌تواند برای ما مناسب باشد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آی تی ایران، اخیرا سعی کرده‌ایم این سه مدل سرفیس را امتحان کنیم و در این مدت موفق شده‌ایم توانایی‌ها ونقاط قوت و ضعف هرکدام را تشخیص دهیم. اگر قصد خرید یکی از دستگاه‌های سرفیس شرکت مایکروسافت را دارید، بهتر است این گزارش را تا آخر دنبال کنید.
    سرفیس‌بوک

    حدود 2 سال پیش بود که سرفیس‌بوک اورجینال را بررسی کردیم و از آن زمان این لپ‌تاپ را برای کارهای روزانه‌ استفاده کرده‌ایم. این دستگاه را باید فراتر از یک دستگاه بی‌نظیر دانست. مایکروسافت این دستگاه را با صفحه‌ نمایش قابل جداسازی طراحی کرده که با فشردن یک دکمه که روی صفحه نمایش قرار دارد می‌توانید کیبورد را از نمایشگر کاملا جدا کرده و از نمایشگر سرفیس‌بوک به‌عنوان یک تبلت استفاده کنید. این ویژگی را معمولا هنگام یادداشت یا نمایش کلیپ‌های مختلف به دوستانتان می‌توانید استفاده کنید. در کل اگر طراح نباشید، این ویژگی خیلی برایتان کاربرد همیشگی نخواهد داشت.
    هنگامی که از سرفیس‌بوک به‌عنوان لپ‌تاپ استفاد می‌کنید، شرایط کمی متفاوت است چرا که باتری آن بیشتر از سه ساعت در حالت تبلت دوام نمی‌آورد و همچنین به‌دلیل نداشتن پایه پشتی، نمی‌توانید آن را به‌صورت ایستاده روی میز یا سطوح دیگر قرار دهید. ضمنا ویندوز 10 هنوز فاقد اپلیکیشن‌های مختص تبلت است، بنابراین بهترین کاربرد سرفیس‌بوک در حالت تبلت، تماشای ویدئو و جست‌وجو در اینترنت خواهد بود. اگر انتظار شما از تبلت در همین حد است، پس سرفیس‌بوک گزینه مناسبی است، اگر هم انتظارات زیادی از تبلت خود دارید، بهتر است به فکر یک تبلت تخصصی مانند آی‌پد باشید.
    اگر سرفیس‌بوک را در حالت لپ‌تاپی و متصل به کیبورد استفاده کنید، تجربه خیلی بهتری از این دستگاه خواهید داشت. ضمنا استفاده از کیبورد برای نوشتن ایمیل‌های طولانی یا مقالات هم بسیار مناسب است. کاربران معمولا از تاچ‌اسکرین صفحه نمایش این دستگاه خیلی استفاده نمی‌کنند و بیشتر برای حذف یا رد کردن اعلانات (نوتیفیکیشن‌ها) زوم کردن روی تصاویر از این ویژگی استفاده می‌شود. نمایشگر لمسی برای لپ‌تاپ خیلی ضروری نیست اما نیاز به این ویژگی هنگام استفاده از سرفیس‌بوک کاملا حس می‌شود. سرفیس‌بوک در مقایسه با لپ‌تاپ‌های 13اینچی هم رده خود نسبتا سنگین است پس در صورتی که وزن لپ‌تاپ برایتان اهمیت دارد، لازم است از این قضیه آگاه باشید. دلیل این وزن هم باتری اضافی داخل کیبورد و پردازشگر گرافیکی آن است. سرفیس‌بوک‌هایی که از پردازنده‌های گرافیکی قدرتمندتر بهره می‌برند، از نظر قدرت و کارآیی تفاوت زیادی با مدل‌های عادی دارند. در ضمن باتری سرفیس‌بوک به‌طور میانگین حدود 7 ساعت دوام می‌آورد.

    سرفیس پرو

    آخرین مدل سرفیس پرو که توسط مایکروسافت تولید شده، از نظر قطعات داخلی پیشرفت قابل توجهی داشته و همچنین از لحاظ طراحی هم دچار تغییرات جزئی شده است. با اینکه مدل‌های قبلی سرفیس پرو بیش از 4 ساعت دوام باتری نداشتند، اما مدل 2017 چیزی حدود 7 ساعت ظرفیت باتری از خود نشان داده که خبر بسیار خوبی برای طرفداران این محصول به‌حساب می‌آید. سرفیس پرو جدید نسخه ارتقا یافته مدل‌های قبلی خود محسوب می‌شود که مایکروسافت سعی کرده کمبود سرفیس پرو 3 و 4 را در این مدل کاملا جبران کند. اگر قصد دارید مدل Core i5 سرفیس پرو 2017 را انتخاب کنید احتمالا هیچ‌وقت صدای روشن شدن فن آن را نمی‌شنوید. البته در تست‌هایی که در این مدت انجام دادیم، تنها یک‌بار صدای فن مدل Core i7 این دستگاه را شنیدیم که مربوط به زمانی می‌شد که از برنامه‌های سنگین مانند فتوشاپ استفاده می‌کردیم. در کل سیستم خنک سازی سرفیس پرو 2017 با سرفیس پرو 44 که گاه و بیگاه صدای فن آن به‌گوش می‌رسید کاملا متفاوت است.
    بزرگ‌ترین ایراداتی که می‌توان از سرفیس پرو گرفت، سایز صفحه نمایش و پایه Kickstand آن است. استفاده از این دستگاه به‌عنوان جایگزین لپ‌تاپ بسیار عالی است اما مثلا زمانی که به کنفرانس‌ می‌رویم، استفاده از این دستگاه برای مدت طولانی کمی مشکل می‌شود. متاسفانه پایه Kickstand این دستگاه به‌اندازه کافی محکم نیست و زمانی که کیبورد به تبلت متصل نباشد، انعطاف و لرزش زیادی دارد. ضمنا از نظر بسیاری از کاربران، سایز 3/ 12 اینچی این دستگاه کمی کوچک‌تر از حد نیاز است بنابراین ممکن است شما نیز سایز 133 اینچی سرفیس‌بوک یا لپ‌تاپ سرفیس را ترجیح بدهید. همچنین آخرین مدل سرفیس پرو از قلم جدید مایکروسافت هم پشتیبانی می‌کند و نتایج نشان می‌دهد قلم جدید هنگام استفاده روی سرفیس پرو بهتر و سریع‌تر عمل می‌کند. یکی دیگر از مزیت‌های سرفیس پرو، وزن یک کیلویی این دستگاه است که هنگام حمل آن درون کیف به ندرت متوجه وزن کم آن خواهید شد. این دستگاه برای افرادی که رفت و آمد داشته و به لپ‌تاپ نیاز ضروری دارند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

    لپ‌تاپ سرفیس

    محصول جدید سرفیس همان لپ‌تاپی است که بیشتر مردم به آن نیاز دارند. پس از یکی، دو هفته استفاده از این لپ‌تاپ، ممکن است همانند ما دیگر سراغی از سرفیس‌بوک نگیرید. طراحی باریک این لپ‌تاپ هم شباهت زیادی به مک‌بوک ایر شرکت اپل دارد و عرضه این لپ‌تاپ در رنگ‌های متنوع موجب تمایز این محصول نسبت به سایر رقبای بازار شده است. ضمنا لپ‌تاپ سرفیس با ورژن جدید ویندوز یعنی همان ویندوز 10 اس عرضه می‌شود که تنها از برنامه‌های دانلود شده از ویندوز استور پشتیبانی می‌کند. البته اگر از برنامه‌های قدیمی و سنتی ویندوز استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم سیستم‌عامل خود را سریعا به ویندوز 10 پرو (به‌صورت رایگان) ارتقا دهید.
    اگر درباره لپ‌تاپ سرفیس شنیده باشید، حتما از پارچه جنس آلکانترا که روی سطح کیبورد این لپ‌تاپ کشیده شده هم خبر دارید، البته فعلا راجع به دوام این پارچه در طولانی مدت نگرانی‌هایی وجود دارد اما اگر خیلی اهل ریخت و پاش روی لپ‌تاپ نیستید، خیلی جای نگرانی وجود ندارد. هنگامی که کف دستتان را روی آن قرار می‌دهید حس بسیار خوبی منتقل می‌کند و البته کیبورد آن شباهت زیادی به سرفیس پرو دارد. این شباهت به معنی لرزش و انعطاف این کیبورد است اما با وجود این نسبت به کیبورد سرفیس پرو خیلی به‌چشم نمی‌آید. نمایشگر 5/ 13 اینچی لپ‌تاپ سرفیس در تولید رنگ‌های زنده بسیار موفق عمل می‌کند، ولی‌ ای‌کاش زاویه باز شدن لپ‌تاپ نسبت به کیبورد کمی بیشتر بود. ضمنا وجود پورت یو‌اس‌بی نوع C هم می‌توانست بسیاری از طرفداران را خرسند کند که البته از نظر بسیاری از کاربران این مساله چندان اهمیتی ندارد. باتری سرفیس لپ‌تاپ هم چه از ویندوز 10 اس چه از ویندوز 10 اورجینال استفاده کنید، بیش از 88 ساعت دوام دارد. برخلاف دیگر مدل‌های سرفیس، این ظرفیت باتری برای حمل دستگاه در طول روز بدون نیاز به شارژر کافی است. اگر به‌دنبال خرید دستگاهی هستید که به تبلت تبدیل نمی‌شود، لپ‌تاپ سرفیس بهترین گزینه برای شما خواهد بود. حقیقتا این لپ‌تاپ را به اکثر کاربران ویندوز پیشنهاد می‌کنیم.

    کدام مدل را بخریم؟
    اگر قصد دارید بین این 3 مدل سرفیس یکی را انتخاب کنید، در اینجا چند راهنمایی ساده اما کارآمد به شما ارائه می‌کنیم: سرفیس پرو- اگر به‌دنبال سبک‌ترین کامپیوتر ویندوزی موجود هستید، سرفیس پرو انتخاب شما است. 7 ساعت باتری با پردازنده Core i5 و 3/ 12 اینچ نمایشگر از ویژگی‌های این دستگاه محسوب می‌شود. البته کیبورد و قلم را باید به‌صورت جداگانه خریداری کنید. سرفیس‌بوک- اگر به‌دنبال یک لپ‌تاپ قدرتمند هستید و وزن دستگاه و نمایشگر خیلی برایتان اهمیت ندارد، سرفیس‌بوک انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. از ویژگی‌های شاخص این دستگاه می‌توان به 7 ساعت دوام باتری، 5/ 13 اینچ صفحه نمایشگر، کیبورد و قلم سرفیس اشاره کرد. لپ‌تاپ سرفیس- اگر به‌دنبال یک لپ‌تاپ به سبک لپ‌تاپ‌های بازر هستید، احتمالا لپ‌تاپ سرفیس گزینه مد نظر شما خواهد بود. حدود 8 ساعت دوام باتری و نمایشگر 5/ 13 اینچی هم از دیگر ویژگی‌های این دستگاه محبوب شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود. در ضمن قلم سرفیس را باید جداگانه تهیه کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر