باتری‌ها را به سطل زباله نیندازید؛ آتش می سوزانند!

عصر کالا- تعداد زیادی از باتری‌های لیتیوم یونی موجود در وسائل الکترونیکی در مراکز جمع‌آوری و بازیافت زباله دچار حریق، انفجاز و آتش سوزی می‌شوند.

باتری‌ها را به سطل زباله نیندازید؛ آتش می سوزانند!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، شاید تاکنون خبرهای بسیاری مبنی بر انفجار و آتش سوزی وسائل الکترونیکی بخاطر وجود باتری‌های لیتیوم یونی را در فضای مجازی شنیده باشید اما حالا USA Today در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که در بسیاری از مراکز جمع‌آوری و  بازیافت زباله آتش سوزی‌های بزرگی رخ می‌دهد که همگی به خاطر وجود باتری‌های لیتیوم یونی در وسائل الکترونیکی همچون لپ‌تاپ، گوشی هوشمند و تبلت است.
    متخصصان در ادامه این گزارش به شهروندان هشدار داده‌اند که در صورت عدم نیاز به وسائل شارژی، به هیچ عنوان دستگاه‌های الکترونیکی حاوی باتری خود را درون سطل‌های زباله یا بازیافت نیندازند چراکه این باتری‌ها در مجاورت با سایر مواد ترشح شده از زباله‌ها، گرمای هوا و یا برخورد ناگهانی با سایر اجسام دچار حریق و انفجار می‌شوند و ممکن است جان و مال بسیاری از افراد بخصوص کارگران شهرداری و افرادی که در مراکز بازیافت و جمع آوری زباله و پسماندهای شهری فعالیت می‌کنند، به مخاطره بیاندازد.
    آنها به شهروندان توصیه کردند که در صورت عدم نیاز به دستگاه‌های الکترونیکی، آن‌ها را به فروش برسانند و یا این کار را به شرکت‌های مخصوص بازیافت باتری و یا تولیدکنندگانی همچون اپل بسپارند.
    اپل چندماه پیش اعلام کرد که تمامی کاربران گوشی‌های آیفون قادر خواهند بود با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز و موردنظر این شرکت، در قبال تحویل گوشی قدیمی خود، پول دریافت کنند.
    این کار در صورتی که توسط تمامی تولیدکنندگان وسائل الکترونیکی همچون لپ‌تاپ و گوشی هوشمند انجام شود، می‌تواند تا حد بسیار زیادی از آتش‌سوزی و انفجار باتری‌های لیتیوم یونی در مراکز جمع آوری زباله و پسماندهای شهری جلوگیری بعمل بیاورد.
    طبق آمارهای ذکر شده در این گزارش، بالغ بر 65 درصد از موارد حریق و آتش سوزی در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا مربوط به باتری‌های لیتیوم یونی موجود در زباله‌ها بوده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر