چینی ها نوت بوک بدون فن و ضد آب عرضه کردند

عصر کالا- شرکت چینی هواووی که بیشتر در حوزه مخابرات و عرضه گوشی فعال است با عرضه چند نوت بوک نشان داده که قصد دارد دامنه فعالیت های خود را تسری دهد.

چینی ها نوت بوک بدون فن و ضد آب عرضه کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آسین ایج، هواووی برای اولین بار سه نوت بوک را روانه بازار کرده است. یکی از این نوت بوک ها دارای نمایشگر 15.6 اینچی است، دیگری یک نوت بوک هیبریدی با قابلیت تبدیل به تبلت است و سومی یک نوت بوک 13 اینچی بسیار باریک محسوب می شود.

    هواووی با عرضه این نوت بوک ها از تلاش خود برای رقابت با لنووو، اچ پی و دل که در مجموع 50 درصد از بازار رایانه های شخصی را به خود اختصاص داده اند، پرده برداشته است.

    Matebook X نام نوت بوک بدون فن هواووی است که در برابر پاشیدن آب مقاوم است و از حسگر اثر انگشت نیز برخوردار است. قیمت این نوت بوک با توجه به امکانات نصب شده از 1399 تا 1699 یورو در نوسان است.

    Matebook E هیبریدی ساخت این شرکت بین 999 تا 1299 یورو قیمت دارد و Matebook D با نمایشگر 15.6 اینچی بین 799 تا 999 دلار قیمت گذاری شده است.

    اگر چه میزان فروش انواع رایانه های شخصی در سال های 2015 و 2016 به ترتیب 8.3 و 3.7 درصد کاهش یافته، اما مدیران هواووی معتقدند فرصت های قابل توجهی در این بازار وجود دارد. این شرکت که بعد از اپل و سامسونگ رتبه سوم را در بازار فروش گوشی های هوشمند در اختیار دارد، امیدوار است بتواند این موفقیت را در بازار رایانه های شخصی هم تکرار کند.

    تمامی این نوت بوک ها به نسل هفتم پردازنده های اینتل مجهز بوده و دارای ویندوز 10 هستند. عرضه نوت بوک های یاد شده به بازار 12 کشور اروپایی، آمریکای شمالی ، آسیا و خاورمیانه از اوایل ماه ژوئن آغاز می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر