لپ‌تاپ سرفیس و پاسخ قدرتمند مایکروسافت به رقبا

عصر کالا- لپ‌تاپ سرفیس به دلیل طراحی زیبا، سخت‌افزار مناسب و قیمت مقرون به صرفه می‌تواند سهم زیادی از بازار را نصیب خود کند. اما پاسخ دیگر کمپانی‌ها به این محصول مایکروسافت چه خواهد بود؟

لپ‌تاپ سرفیس و پاسخ قدرتمند مایکروسافت به رقبا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آخرین خبر، در سالیان اخیر تلاش‌های زیادی برای بازسازی مفهوم لپ‌تاپ‌ها انجام‌گرفته است که از نمونه این تلاش‌ها می‌توان به سرفیس بوک مایکروسافت اشاره کرد. یک لپ‌تاپ قدرتمند و زیبا هیبریدی با امکان جداسازی نمایشگر از بدنه و استفاده به‌عنوان یک تبلت. چندی پیش نیز کمپانی اپل از جدیدترین سری از مک‌بوک‌های خود رونمایی کرد. در این مک‌بوک‌ها شاهد افزوده شدن تاچ‌بار و یک زبان طراحی نسبتا جدید هستیم. کمپانی گوگل نیز دراین‌بین اعلام کرد که ازاین‌پس کاربران کروم بوک می‌توانند نرم‌افزارهای اندروید را روی این سیستم‌عامل به اجرا درآورند.

    اما اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنیم، می‌بینیم که هیچ‌کدام از این راه‌حل‌ها نتوانسته‌اند نسخه‌ای ایده‌آل را برای کاربران بپیچند. سرفیس بوک از همان ابتدای عرضه با مشکلات نرم‌افزاری و باگ‌های فراوان روبرو شد و مک‌بوک پرو جدید اپل نیز با مشکلاتی در زمینه عمر باتری و نبود پورت‌های لازم مواجه بود. قابلیت اجرای نرم‌افزارهای اندروید روی کروم‌بوک‌های گوگل نیز هنوز در مرحله توسعه قرار دارد و نمی‌توان در مورد آینده آن پیش‌بینی کرد.

    این مطلب که در حال خواندن آن هستید، با یک مک‌بوک ایر قدیمی کمپانی اپل نوشته‌شده است. لپ‌تاپی با یک نمایشگر و طراحی نه‌چندان دل‌چسب که بعد از چندین سال استفاده، به نظر می‌رسد زمان تعویضش فرارسیده باشد.

    اما همان‌طور که در طول هفته گذشته در جی اس ام خواندید، کمپانی مایکروسافت از محصولی به نام «لپ‌تاپ سرفیس» رونمایی کرد. به عقیده من، این محصول با برچسب قیمت 999 دلاری می‌تواند تغییری جدیدی در بازار کامپیوترهای همراه ایجاد کند و به یکی از رقبای اصلی مک‌بوک‌های اپل تبدیل شود. این لپ‌تاپ با ویندوز 10 اس روانه بازار می‌شود و این نسخه از ویندوز فقط از نرم‌افزارهای ویندوز استور پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی صرف از نرم‌افزارهای ویندوز استور به این معنی خواهد بود که امکان نصب آزاد نرم‌افزار برای کاربران وجود نخواهد داشت و آن‌ها نمی‌توانند نرم‌افزارهای دلخواه را روی لپ‌تاپ خود نصب کنند. البته با پرداخت 49 دلار امکان آپگرید به ویندوز 10 پرو برای کاربران وجود خواهد داشت.

    لپ‌تاپ سرفیس را شاید بتوان پاسخ مایکروسافت به کروم‌بوک‌های گوگل نیز قلمداد کرد؛ زیرا ردموندی‌ها پیش‌ازاین اعلام کرده بودند که قصد دارد سهمی از بازار فناوری‌های آموزشی را به دست آورند؛ اما نکته‌ای که در اینجا واضح است، این است که یک لپ‌تاپ زیبا، سبک، قدرتمند و باقیمت 999 دلار، قطعا می‌تواند تهدیدی جدی برای لپ‌تاپ‌های اپل محسوب می‌شود و حتی لپ‌تاپ سرفیس می‌تواند یکی از گزینه‌های جایگزینی مک‌بوک ایر قدیمی من نیز باشد.

    مایکروسافت، گوگل و اپل مدام ادعا کرده‌اند که قصد دارند قواعد دنیای کامپیوترهای همراه را تغییر دهند؛ اما تا به امروز دو کمپانی اپل و گوگل نتوانسته‌اند آن‌طور که بایدوشاید، دررسیدن به این هدف موفق باشد؛ اما امروز نوبت مایکروسافت تا وارد این بازی بخت‌آزمایی شود و ببیند محصول جدیدش تا چه حد می‌تواند بازار را دچار تغییر کند.

    نظر شما چیست؟ آیا لپ‌تاپ سرفیس می‌تواند برای اپل و سایر کمپانی‌ها دردسرساز شود؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر