انتشار لیست واردکنندگان با ارز دولتی به لوازم خانگی رسید

عصر کالا- رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی تهران گفت: معاون وزیر صنعت قول داده است که لیست شرکت‌های واردکننده لوازم‌خانگی با ارز دولتی را مانند وزیر ارتباطات، هفته آینده اعلام می‌کند.

انتشار لیست واردکنندگان با ارز دولتی به لوازم خانگی رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم, محمد طحان پور درباره دیدار اخیر اتحادیه‌های صنفی با وزیر صنعت درباره مشکلات اصناف و بازاریان  اظهار کرد: در این دیدار به اطلاع وزیر رسانده شد که فروشگاه‌های زنجیره‌ای خاص لوازم‌خانگی در صنف ما برای فروشندگان صنفی مشکلاتی ایجاد کرده‌اند زیرا برخی از شرکت‌های تأمین کننده کالا جنس به فروشگاه‌های  عضو اتحادیه نمی‌دهند اما درفروشگاه‌های زنجیره‌ای تحت نظارت خود عرضه می‌کنند، درحالی‌ که  پروانه ای نیز از ما ندارند.

    وی افزود: در این شرایط وارد کنندگان سود واردات، بنکداری و فروش را همزمان می‌برند و در فروشگاه‌هایی با اجاره‌ای چند ده میلونی محصولات خود را به فروش می‌رسانند. این امر در بازار لوزام خانگی تشنج و انحصار ایجاد کرده‌ است زیرا محصولات وارد شده به کشور تنها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم خانگی به فروش می‌رسد و در اختیار اصناف قرار نمی گیرد.

    کمبود کالا در صنف لوازم‌خانگی

    رئیس اتحادیه تهیه و فروشندگان لوازم خانگی تهران ادامه داد: بر اساس قول معاون وزیر صنعت قرار است هفته آینده لیست شرکت‌های که لوازم خانگی با ارز دولتی وارد کرده‌اند منتشر شود.

    وی تصریح کرد: شرکت‌های تولیدکننده داخلی نیز عرضه خود را کم کرده‌اند و محصولاتشان را بدون تخفیف و تنها به صورت نقدی عرضه می‌کنند که این امر منجر به کمبود کالا در صنف ما شده است.

    وی تصریح کرد: اصناف در حوزه لوازم‌خانگی مغازه‌های خود را از روز گذشته باز کرده‌اند و فعالیت اقتصادی اصناف در سه راه امین‌ حضور در جریان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر