عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی:

شرایط جدید اقتصادی باعث توقف صادرات لوازم خانگی شد

عصر کالا- عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی اظهار داشت: در سال جاری هدف‌گذاری برای حضور در کشورهای مستقل مشترک المنافع( cis ) انجام شده بود اما تغییر سیاست‌های ارزی و نوسان ارز که تا به امروز ادامه داشته، باعث شد که این برنامه‌ریزی فعلا مسکوت بماند زیرا با توجه به حضور برندهای کره‌ای و ترکیه در این بازارها باید حساب شده عمل کرد.

شرایط جدید اقتصادی باعث توقف صادرات لوازم خانگی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، امین منانی در خصوص در خصوص صادرات لوازم خانگی گفت: با توجه به اینکه از لحاظ تکنولوژی و کیفیت چیزی کمتر از برندهای خارجی نداریم می‌توانیم در بازارهای دیگر کشورها به خصوص در منطقه خاورمیانه حضور داشته باشیم کما اینکه در سال قبل توانستیم به عراق و افغانستان صادرات داشته باشیم.

    عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی اظهار داشت: در سال جاری نیز هدف‌گذاری برای حضور در کشورهای مستقل مشترک المنافع( cis ) انجام شده بود اما تغییر سیاست‌های ارزی و نوسان ارز که تا به امروز ادامه داشته، باعث شد که این برنامه‌ریزی فعلا مسکوت بماند زیرا با توجه به حضور برندهای کره‌ای و ترکیه در این بازارها باید حساب شده عمل کرد.

    وی خاطرنشان کرد: در صادرات، قیمت تمام شده فاکتور اصلی است و ما برای تصاحب بازار در مقابل برندهای مطرح باید قیمت پایین‌تری داشته باشیم از طرف دیگر با توجه به اینکه این برندها تیراژ جهانی دارند و تولید آنها خیلی بیشتر از ماست پس قیمت تمام شده آنها پایین می‌آید هر چند با افزایش قیمت ارز، قیمت ما نیز اکنون وضعیت بهتری پیدا کرده است.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر اولویت ما تامین بازار داخل کشور است و بعد از آن برای حضور در cis برنامه‌های خود را عملی می‌کنیم پیش بینی ما این است که تولیدات لوازم خانگی ایرانی در این کشورها با توجه به کیفیت و قیمت متعادل با استقبال روبرو شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر