عید ایرانی با کالای ایرانی؛

زنان در ترغیب خانواده ها برای خرید کالای ایرانی نقش اساسی دارند

عصر کالا-معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: زنان ایران اسلامی به ویژه مادران در ترغیب و روی آوردن خانواده ها جهت خرید کالای ایرانی نقش اساسی دارند که البته به اینها بها داده نمی شود.-

زنان در ترغیب خانواده ها برای خرید کالای ایرانی نقش اساسی دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایرنا، شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه در همایش نقش آفرینی زنان گروه صنعتی ایران خودرو در اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدارافزود:نقش زنان در اقتصاد مقاومتی بسیار موثر است و باید به باور و اعتقاد عمومی تبدیل شود.
    وی به برخی از رویدادها در روزهای پایانی سال اشاره کرد و ادامه داد: این روزها از جمله روزهای پایانی دولت یازدهم است و در ارزیابی عملکرد دولت باید این واقعیت را توجه کنیم که دولت ها در دوره اول، ریل گذاری می کنند و دوره دوم، مسیر حرکت مشخصی را دنبال می کنند.
    مولاوری اضافه کرد: دولت در حوزه زنان نیز این ریل گذاری را انجام داده و مسیر حرکت ، مشخص شده است و امیدواریم بتوانیم حرکت های خودمان را به خوبی انجام دهیم.
    وی اضافه کرد: با پایان سال که نام اقتصاد مقاومتی داشت نباید فکر کنیم دوران آن سال و اقتصاد مقاومتی به پایان رسیده است بلکه سیاست های کلی قتصاد مقاومتی ابلاغ شد و اکنون به صورت ویژه در دستور کار است ؛ ضمن اینکه اقتصاد ایران از آغاز سال ٩٥ نسبت به اکنون مقاومتی تر شده است.
    معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: البته سیاست ها فقط مربوط به دولت نیست و همه ارکان نظام باید به این موضوع توجه کنند و نباید انتظار داشت فقط دولت این سیاست ها را محقق کند و همه باید پاسخگو باشند.
    وی ادامه داد: اقتصاد کشورمان،بیماری مزمنی دارد که یکسال برای درمان این دردها کم است و همه باید در رفع مشکلات حوزه اقتصاد تلاش کنند.
    وی به موضوع توسعه پایدار نیز اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر ، توسعه پایدار و توسعه کشورها مبتنی بر منابع زیرزمینی نیست بلکه براساس سرمایه اجتماعی است و دیگر جنسیت نمی شناسد و مهارت و تخصص ملاک است.
    مولاوردی ابراز امیدواری کرد که زنان با دسترسی به تکنولوژی نوین و با استفاده از توانمندی های خودشان تلاش جدی برای خروج از رکود اقتصادی انجام دهند.
    وی ادامه داد: اکنون ٣٢۰ شرکت دانش بنیان داریم که زنان در اداره آن نقش اساسی دارند.
    وی اظهار کرد: تقارن این ایام در سال ٩٥ و اتفاقات مهمی که مرتبط با حوزه زنان به وقوع پیوسته است میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) است که امسال در ابتدا و انتهای سال 2 بار این میلاد را داشتیم.
    وی اضافه کرد: امیدواریم وظیفه سنگین خودمان را با تاسی از آن حضرت داشته باشیم البته شخصیت آن حضرت هنوز به طور کامل به جامعه شناخته نشده و درس های زیادی برای یادگیری باقی مانده است.
    وی تقارن این روز با ولادت امام راحل را نیز تشریح کرد و گفت: امام راه روشنی برای ما به جا گذاشت و نمونه آن حضور زنان در مجلس خبرگان رهبری بود و اصرار داشتند نام یک زن برای تسلیم ابلاغ شان به گورباچف باشد که نام «مرضیه دباغ» بود.
    وی خاطرنشان کرد: امام راه را باز کردند و الگوی سومی برای زنان داشتند که با افراط و تفریط و ابتذال فاصله زیادی داشت.
    وی به تلخ ترین حادثه سال نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تلخ ترین روز سال ٩٥ همین حادثه پلاسکو بود که هنوز از آن حادثه متاثر هستیم.
    مولاوردی ادامه داد: بهترین هدیه برای من اشتغال به کار همسر قاسم شجاعی نگهبان ساختمان پلاسکو بود و چهار تن دیگر هم هستند که امیدوارم مورد توجه قرار گیرند.
     در همایش نقش آفرینی زنان گروه صنعتی ایران خودرو در اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار که در سالن اجتماعات شرکت سایکو در محل ایران خودرو برگزار شد ، اعلام شد که «هاشم یکه زارع» مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، همسر نگهبان ساختمان پلاسکو را از سال ٩٦ به استخدام درمی آورد که این موضوع مورد توجه ویژه مولاوردی قرار گرفت.
    در پایان این مراسم که به مناسبت هفته گرامیداشت زن برگزار شد از تعدادی از بانوان فعال در ایران خودرو تجلیل شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر