اگر رقابت خوب است چرا وزارت صنعت خودروسازان را درگیر رقابت با خارجی‌ها نمی‌کند؟

عصر کالا- عضو انجمن لوازم خانگی با اشاره به اینکه ترک ها برای تصاحب بازار لوازم خانگی ابتدا محصولات را کمتر از قیمت تمام شده به فروش می‌رسانند، گفت: چرا دولت خودروسازی را درگیر این رقابت با محصولات خارجی نمی‌کنند؟

اگر رقابت خوب است چرا وزارت صنعت خودروسازان را درگیر رقابت با خارجی‌ها نمی‌کند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از تسنیم، علیرضا نورپور با اشاره به اعتراض تولیدکنندگان لوازم خانگی به کاهش تعرفه واردات لوازم خانگی ترکیه، اظهار داشت: درخواست‌های کتبی و شفاهی به وزارت صنعت برای بررسی این موضوع ارائه کردیم اما متأسفانه هنوز جلسه‌ای با حضور تولیدکنندگان لوازم خانگی در وزارتخانه برگزار نشده است.

    وی با اعلام اینکه در شرایط رکود بازار اجرای این تصمیم آسیب‌های جدی را به صنعت لوازم خانگی کشور وارد خواهد کرد، گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان ترکیه از حمایت‌های ویژه دولتی برخوردارند و دولت ترکیه با رده بندی آنها امتیازاتی را برایشان در نظر می‌گیرد اما در ایران خبری از هیچ کدام از این حمایت‌ها برای تولیدکننده داخلی نیست.

    عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی تصریح کرد: اگر قرار بر رقابت با محصولات خارجی است چرا این رقابت ناعادلانه آنهم برای صنعت لوازم خانگی در نظر گرفته شده؟ چرا دولت خودروسازی را درگیر این رقابت با محصولات خارجی نمی‌کند؟

    نورپور با اشاره به اینکه ترک ها برای تصاحب بازار لوازم خانگی ابتدا محصولات خود را کمتر از قیمت تمام شده به فروش می‌رسانند، اظهار داشت: این موضوع ضرر زیادی را به تولید داخلی می زند زیرا با افزایش هزینه های تولید امکان رقابت را با محصولات ارزان ترکی ندارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر