چاپ گارانتی تقلبی لوازم خانگی با ۳۰ هزار ریال

عصر کالا- رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: عده ای در بازار لوازم خانگی با ۳۰ هزار ریال برگه های گارانتی تقلبی چاپ می کنند.

چاپ گارانتی تقلبی لوازم خانگی با ۳۰ هزار ریال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، خدمات پس از فروش و گارانتی یکی از ملزومات فروش کالا، اعتبار شرکت تولیدکننده و جلب اعتماد مشتری به کالاست.
    می توان گفت گارانتی ارایه تضمینی برای رفع عیب یا تعویض کالاهای فروخته شده است.
    این اعتبار و جلب اعتماد باعث افزایش سود شرکت ها می شود اما متاسفانه گاهی این برگه فاقد اعتبار ارزیابی می شود.
    بتازگی برگه های گارانتی تقلبی لوازم خانگی در بازار افزایش یافته است که وقتی خریدار در صورت نیاز به خدمات پس از فروش، با تلفن درج شده روی این برگه ها تماس می گیرد متوجه تقلبی یا بی اعتبار بودن گارانتی می شود و چاره ای بجز پرداخت هزینه تعمیر وسیله ندارد.

    در همین پیوند رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی امروز گفت: مدتهاست در بازار لوازم خانگی عده ای با پرداخت 30 هزار ریال اقدام به چاپ برگه های گارانتی تقلبی می کنند.
    «محمد طحان پور» اضافه کرد: پس از جلساتی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان داشتیم در نهایت به این سمت حرکت کردیم که اجازه ندهیم هر شخص به بهانه تحریم به راحتی اقدام به واردات کالا کند.
    طحان پور بیان کرد: با تصویب این 2 سازمان مقرر شد افراد قبل از واردات هرگونه کالایی ابتدا شرکت خدمات پس از فروش را ثبت کنند تا آن شرکت، ممیزهای لازم را اعمال کند.
    وی افزود: پس از انجام ممیزهای لازم واردکننده برای اخذ نمایندگی از تولید کننده به مرکز امور اصناف معرفی می شود و سپس باید کارخانه به تایید سفارت برسد.
    به گفته وی، شرایط ارائه خدمات پس از فروش لوازم خانگی رو به بهبود است.
    ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
    پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر