رئیس اتحادیه لوازم خانگی:

مشارکت تولیدکنندگان با برندهای خارجی به نفع تولید داخل است

عصر کالا- رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تاکید بر اینکه صنایع داخلی باید در صدد همکاری با شرکت های معتبر خارجی باشند، گفت: مشارکت تولیدکنندگان لوازم خانگی با برندهای خارجی در نهایت به نفع تولید داخل است.

مشارکت تولیدکنندگان با برندهای خارجی به نفع تولید داخل است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، محمد طحان پور درباره ورود شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی به ایران گفت: شرکت های کره جنوبی در کشورهای منطقه کارخانه ای ندارند و فقط می توان به تولید تلویزیون در مصر اشاره کرد و پیش بینی آنها از این مشارکت پوشش بازار منطقه از طریق تولیدات ایرانی است.
    وی با تاکید بر اینکه ایران تا چند سال آینده به مرکز (هاب) صادرات منطقه تبدیل می شود، گفت: البته پوشش بازار منطقه منوط به روابط دیپلماتیک، حسن همجواری و دوستی با کشورهاست و شرایط سیاسی بر این موضوع تاثیر دارد.
    رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره کیفیت کالاهای تولید مشترک، گفت: برندهای معتبر همواره به کیفیت کالا توجه ویژه ای دارند و حتی بنده معتقدم باید مدیران تولید و فروش در کالاهای تولیدی مشترک را از شرکت خارجی انتخاب کنیم تا شاهد تولید محصولات باکیفیت باشیم.
    وی با تاکید براینکه ادغام در سطح تولید به نفع تولیدکننده داخلی است، افزود: ما باید سعی کنیم از درجا زدن خودداری کنیم و همچون کشورهای دیگر درصدد همکاری با شرکت های دیگر باشیم.
    طحان پور دلیل اصلی افزایش صادرات ترکیه را حضور کشورهای اروپایی و سرمایه گذاری آنها عنوان کرد و گفت: لازم است در امر تولید و صادرات نگاه های خود را اصلاح و سعی کنیم از مشارکت برندهای معروف نهایت استفاده را ببریم.

    ** افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ از دلیل گرانی لوازم خانگی
    رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به افزایش قیمت قیمت فولاد، آلومینیوم و فلزات دیگر گفت: طبیعی است که این افزایش روی قیمت تمام شده تولید داخل نیز تاثیر می گذارد.
    وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی قطعات لوازم خانگی وارداتی است بنابراین افزایش نرخ ارز نیز بر گرانی آنها بی تاثیر نیست.
    طحان پور گفت: البته این افزایش قیمت فقط به تولیدات داخلی مربوط نیست و با وجود اینکه هنوز افزایش تعرفه کالاهای وارداتی اعمال نمی شود به دلیل تغییر نرخ ارز شاهد افزایش قیمت کالاهای خارجی هستیم.
    وی ادامه داد: برخی عنوان می کنند بازار لوازم خانگی با رکود روبرو شده است که این را قبول ندارم؛ زیرا اکنون برندهای خوب و باکیفیت داخلی مشتری خود را دارند.
    رییس اتحادیه فروشندگان کالا گردش مالی بازار لوازم خانگی ایران را سالیانه 80 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
    به گفته وی، آمار قطعی از سهم کالاهای داخلی و خارجی از این گردش مالی وجود ندارد. البته گفته می شود نسبت کالاهای داخل به خارج به ترتیب به 60 و 40 درصد تغییر کرده است.
    ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
    پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر