کالای ایرانی بیشترین ضربه را از ضعف در خدمات پس از فروش می خورد

عصر کالا- رییس اتحادیه صنف لوازم خانگی گفت: از حدود هزار و ۷۰۰ واحد صنفی فعال لوازم خانگی در تهران حدود ۶۰ درصد آن در سه راه امین حضور فعالیت دارند .

کالای ایرانی بیشترین ضربه را از ضعف در خدمات پس از فروش می خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل زا جام جم ، محمد طحانپور افزود:باقی این فعالان در سایر مناطق شهر از جمله جمهوری و شریعتی فعالیت می کنند و اگر در بازرسی ها تخلفی از لحاظ کالای قاچاق صورت گیرد بازرسان ما آن را مستقیم جریمه یا ضبط نمی کنند ،بلکه گزارش آن را به سازمان تعزیرات و ستاد کالای قاچاق می دهند تا برخوردهای لازم صورت گیرد .

    وی در باره عوامل تاثیر گذار بر قیمت تمام شده تولید لوازم خانگی گفت : در تولید محصولاتی چون ماشین لباسشویی قطعاتی چون موتور و تایمر و در یخچال کمپروسور آن 100 درصد وارداتی است و استدلال تولیدکننده لوازم خانگی این است که تولید یخچال، اجاق گاز، لباسشویی و دیگر لوازم خانگی با استفاده از مواد اولیه‌ای است که از صنایع مادر گرفته می‌شود و وقتی آهن، مس و مواد پتروشیمی به‌عنوان مواد اولیه گران شود، آنها نیز ناچارند قیمت‌های خود را به همان نسبت افزایش دهند.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران، با اشاره به این که حدود 70 درصد بازار را کالای تولید داخل تشکیل می‌دهد، بیان کرد: در 2 سال اخیر با ورود شرکت‌های خارجی و سرمایه گذاری آن‌ها در ایران و تولید محصولات در داخل کشور حدود 70 درصد بازار را تولید داخل در اختیار گرفته و امیدواریم این رقم تا پایان سال 96 با وجود کالای خارجی در بازار به حدود 80 درصد افزایش یابد.

    وی با اشاره به اینکه در سال‌ 95 با توجه به تاکید بر اقتصاد مقاومتی و اجرایی شدن برجام، شرکت‌های بین المللی لوازم خانگی با سرمایه گذاری در ایران به احداث کارخانه و تولید در داخل کشور پرداخته‌اند، اظهار داشت : این شرکت‌های خارجی با انتقال تکنولوژی و در اختیار گذاشتن ماشین‌آلات روز دنیا برای تولید در ایران می‌توانند تولیدکنندگان ایرانی را در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی یاری دهند، زیرا با در اختیار گرفتن تکنولوژی روز دنیا می‌توانند بازار داخل را تامین کنند و صادرات به کشورهای دیگر را افزایش دهند.

    طحان پور خاطرنشان کرد: اگر به دنبال موفقیت برای بدست آوردن بازار صادراتی هستیم باید از تکنولوژی روز دنیا بهره برده و با تعصب فراوان بر خرید کالای بی‌کیفیت ایرانی تاکید نکنیم البته که کالاهای باکیفیت زیادی در داخل تولید می‌شود که توان رقابت بالایی دارند.

    وی با بیان این که کالای ایرانی بیشترین صدمه را از ضعف در ارائه خدمات پس از فروش می‌بیند، گفت: تولیدکنندگان بیشترین ضربه را از بخش‌های خدمات پس از فروش دریافت می‌کنند و در پی ایجاد مشکل در کالای خریداری شده خدمات پس از فروش مطلوبی را از این تولید کنندگان دریافت نمی‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر