معاون پیشگیری و کاهش جرائم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

شناسه کالا قاچاق لوازم خانگی را حداقل می‌رساند

صادرات ۱۸۰ میلیون دلاری لوازم خانگی

عصر کالا- هندیانی گفت: مدت زمانی را اجازه دادیم تا اقلام بدون شناسه کالا فروخته شوند و بعد از آن تمام محصولات شناسه کالا خواهند داشت. با وجود این کد امکان تخلف در حوزه‌های مختلف به حداقل می‌رسد.

شناسه کالا قاچاق لوازم خانگی را حداقل می‌رساند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله هندیانی معاون پیشگیری و کاهش جرائم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی اظهار کرد: امروز بازدیدی از بیستمین نمایشگاه لوازم خانگی داشتیم که اغلب آن‌ها رشد بالای 40 درصد را تجربه کرده اند. در سال جهش تولید توانسته اند هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی رشد خوبی داشته باشند. با توجه به تصمیمات ستاد مبارزه با قاچاق و دستوراتی که نماینده رئیس جمهور داده اند شناسه 7 کالای اصلی لوازم خانگی که به صورت قاچاق وارد کشور می شد را به مغازه دار‌ها اعلام کنیم.

    او گفت: مدت زمانی را اجازه دادیم تا اقلام بدون شناسه فروخته شوند و بعد از آن تمام محصولات شناسه کالا خواهند داشت. با وجود این کد امکان تخلف در حوزه‌های مختلف به حداقل می‌رسد. مصرف کننده محض دیدن یک محصول می‌تواند با اسکن شناسه از اصالت کالا و خرید بهتر اطمینان پیدا کند. امروز برای هر خریداری که جنسی را خریداری می‌کند از طریق سامانه گارانتی محصول اطلاع رسانی می‌شود.

    هندیانی تاکید کرد: اگر هر محصولی قیمت پایین تری نسبت به سایرین داشت، اشکال یا ایرادی دارد. تخلفات ممکن است مربوط به بر چسب تقلبی یا هر اختلال دیگری باشد و بهتر است مردم از فروشگاه‌های معتبر برای خرید استفاده کنند.

    صادرات 180 میلیون دلاری لوازم خانگی در سال
    در ادامه این مراسم  عباس هاشمی دبیر انجمن لوازم خانگی نیز در جمع خبرنگاران گفت: در سال به صورت متوسط بیش از 180 میلیون دلار صادرات داشته ایم اما در برخی سال‌ها به بیش از 240 میلیون دلار هم دست پیدا کرده‌ایم. این میزان برای ایران بسیار کم است اما امروز باید تمرکز ما بر تامین نیاز داخل باشد.

    او تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت میز‌های تخصصی صادراتی را برای هر کشور برگزار می‌کند و انجمن صنایع لوازم خانگی به عنوان بزرگترین انجمن کشور در این میز‌ها حضور فعال داشته و برای گسترش بازارهای صارداتی تلاش می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر