رشد ۲۷۰ درصدی صادرات کالاهای روسی به ایران

عصر کالا- صادرات روسیه به ایران در ماه ژانویه امسال ۲۷۰ درصد رشد داشته در حالی که صادرات ایران به روسیه تنها ۶.۳ درصد افزایش یافته است.

رشد ۲۷۰ درصدی صادرات کالاهای روسی به ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، صادرات روسیه به ایران در ماه ژانویه امسال 270 درصد رشد داشته در حالی که صادرات ایران به روسیه تنها 6.3 درصد افزایش یافته است.


    وزارت توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد، حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه در ژانویه 2017 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تقریبا دو برابر شده و از مرز 155 میلیون دلار عبور کرده است.

    بر اساس این گزارش: «مبادلات تجاری بین ایران و روسیه در ژانویه 2017 با رشدی 98 درصدی نسبت به ژانویه 2016 مواجه بوده و به 155.1 میلیون دلار رسیده است.»

    این گزارش حاکی است، صادرات روسیه به ایران 2.7 برابر شده و به 117.7 میلیون دلار رسیده، در حالی که صادرات ایران به روسیه تنها 6.3 درصد رشد داشته و به 37.3 میلیون دلار رسیده است.

    بر این اساس، صادرات ماشین آلات روسی به ایران در بازه زمانی ذکر شده، 7.1 برابر شده و صادرات کالاهای نوآورانه به ایران نیز رشدی 79.2 درصدی را شاهد بوده است.

    در اوایل ماه مارس، مهدی سنائی، سفیر ایران در روسیه ابراز امیداوری کرده بود که حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در طی 2 تا3 سال آینده از 2.18 میلیارد دلار  سال 2016 به 10 میلیارد دلار برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر