خبر خرسندکننده‌ای که دیده شده است

رشد بالای تولید لوازم خانگی در ایران

عصر کالا- سال ۱۳۹۵ برای کل صنعت ایران سال پرماجرایی بود که البته تابعی از مسایل کلان اقتصاد به حساب می‌آید. مجادله‌های پرشمار میان نهادهای گوناگون بر سر فعالیت‌های صنعتی نیز در سال ۱۳۹۵ جایگاه ویژه‌ای داشت.

رشد بالای تولید لوازم خانگی در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ساعت 24،در حالی که بخش قابل اعتنایی از مجادله‌ها بر سر این بود که آیا صنعت ایران کارآمد بوده یا نه و بحث‌هایی هم درباره واردات صورت پذیرفت اما کسانی هم بودند که به دور از این مجادله‌ها کار تولید را در بخش‌های گوناگون پیش بردند.

    یکی از نقاط ممتاز صنعت در سال 1395 رشد قابل توجه تولیدات مشهور به «لوازم خانگی» بود که در سال 1395 رخ داد و سیاست‌ورزان آن را ندیدند. در حالی که خیزهایی برداشته شد تا رشد کمی و کیفی این صنعت دیده نشود اما ارقام ارایه شده از سوی وزارت صنایع نشان می‌دهد در 11 ماه منتهی به پایان بهمن ماه پارسال 818 هزار دستگاه یخچال و فریزر تولید شد که نسبت به مدت مشابه 1394 رشدی نزدیک به 22 درصد را تجربه کرده است. سرمایه‌گذاری مجموعه سام الکترونیک برای افزایش تولید یخچال و فریزر که در سال 1395 به بهره‌برداری رسید یکی از دلایل رشد تولید این محصول است.

    علاوه بر این آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد در 11 ماه منتهی به بهمن ماه 1395 تولید ماشین لباسشویی با رشدی معادل 61 درصد به 743 هزار دستگاه رسید که این نیز ناشی از رشد سرمایه‌گذاری در این صنعت است. در 11 ماه تا پایان بهمن ماه 1395 همچنین 1333 هزار دستگاه انواع تلویزیون تخت در ایران تولید شد که 10 درصد رشد نسبت به مدت مشابه 1394 داشته است.  تولید کولر آبی نیز با رشدی معادل 4/5 هر در پپ ماه منتهی به بهمن 1395 نسبت به مدت مشابه به 605 هزار دستگاه رسید.

    به نظر می‌رسد نادیده گرفتن این اخبار خوش از صنعت لوازم خانگی که یکی از صنایع بحث‌برانگیز به حساب می‌آید نوعی غفلت و فراموشی بوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند و باید از سرمایه‌گذاران این صنعت قدردانی کرده و آنها را به جامعه معرفی کند.

    سرمایه‌گذاری داخلی از سوی برخی صاحبان صنعت در این بخش با توجه به شرایط یک رخداد قابل اعتنا و نشان‌دهنده این است که سرمایه‌گذاران بدون توجه به بحث‌های سیاسی برای تولید و اشتغال داخلی اهمیت فوق‌العاده‌ای قایل هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر