عضو انجمن صنایع لوازم خانگی:

کاهش ۲۰ درصدی تولید و تقاضای لوازم خانگی در سه ماه ابتدایی سال ۹۶

عصر کالا- سریوری گفت: تا زمانی که سود سپرده‌های بانکی به حد نرخ تورم کاهش نیابد هیچ طرح جایگزینی نمی‌تواند اثربخشی لازم را در بازار داشته باشد.

کاهش ۲۰ درصدی تولید و تقاضای لوازم خانگی در سه ماه ابتدایی سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از نسیم آنلاین، محمد رضا سریوری، تولیدکننده لوازم خانگی و عضو انجمن صنایع لوازم خانگی  بیان داشت: در سه ماه ابتدایی سال و با توجه به مناسبت‌های مختلف از جمله ایام تعطیلی نوروز، انتخابات ریاست جمهوری و سپس ماه رمضان بازار با رکود بیشتری مواجه شد.

    وی افزود: می توان گفت که در این 3 ماه به طور میانگین چیزی در حدود 20 درصد تولید، فروش و تقاضا نسبت به 3 ماه ابتدایی سال گذشته افت محسوسی داشته است و امیدواریم که در دو سه ماه آینده این روند بهتر شده و بهبود پیدا کند.

    این تولیدکننده در ادامه خاطرنشان کرد: هیچ یک از کارت‌ها و بن‌هایی که برای خرید کالای لوازم خانگی در نظر گرفته شده بود به سرانجام نرسید و در شرایط حاضر هیچ طرح جایگزینی نمی تواند اثر بخشی لازم در بازار را داشته باشد.

    وی در مورد تداوم رکود تصریح کرد: تا زمانی که سود سپرده های بانکی به حد نرخ تورم کاهش نیابد امکان درمان رکود آن هم به طور ریشه ای وجود نخواهد داشت، در حال حاضر تولید شرایط مناسبی نداشته و اقتصاد کشور بانک محور است نه تولید محور، لازمه بهبود این شرایط این است که  تیم اقتصادی دولت دوازدهم صنعت محور و تولید محور باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر