رئیس هیأت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری:

مدرن ترین خطوط تولید لوازم خانگی در ایران ایجاد شده است

عصر کالا- رئیس هیأت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران گفت: مشکلی در تامین لوازم خانگی و خدمات پس از فروش آنها در کشور وجود ندارد، خدمات شرکت های کره ای ادامه دارد و مدرنترین خطوط تولید این نوع کالاها با سرمایه ۱۰۰ درصد ایرانی در کشور ایجاد شده است.

مدرن ترین خطوط تولید لوازم خانگی در ایران ایجاد شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، سید علیرضا موسوی مجد افزود: مشکلی از بابت خدمات پس از فروش برندهای لوازم خانگی کره‌ای در ایران وجود ندارد و شرکت‌های تولیدکننده این محصولات طبق ضوابط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به ارائه خدمات می‌پردازند.

    وی گفت: در زمینه تأمین قطعات مورد نیاز برای استفاده در خدمات پس از فروش نیز جای نگرانی نیست و قطعه به اندازه کافی وجود دارد؛ این موضوع با تأمین قطعات بزرگ برای تولید که این روزها از مساله تحریم‌ها متأثر شده، متفاوت است.

    وی، منکر تأثیر تحریم‌های ظالمانه بر فعالیت برندهای لوازم خانگی کره ای نشد، اما گفت: در حال مذاکره با شرکت کره‌ای سامسونگ هستیم که در صورت توافق، تولید این برند در کشورمان ادامه خواهد یافت، اما حتی اگر این مهم محقق نشد از طریق ایجاد جوینت ونچر با سایر شرکت‌های خارجی، تولید برندهای جدیدی را برای پاسخگویی به نیاز بازار کلید خواهیم زد.

    موسوی مجد گفت: در سال‌های گذشته کارشناسان ما تخصص‌های لازم برای تولید محصول روز جهان را پیدا کرده اند و از سوی دیگر بهترین و مدرنترین خطوط تولید لوازم خانگی را با سرمایه 100 درصد ایرانی در کشور ایجاد کرده ایم؛ دلیل این ادعا همین که سال‌هاست محصولات برترین برند لوازم خانگی دنیا در کشور توسط همین جوانان ایرانی تولید و عرضه شد و نیاز بازار را پاسخگو بودیم و کشور را از واردات این برند و به تبع آن خروج ارز بی نیاز کردیم.

    وی یادآور شد: در سال‌های گذشته سرمایه گذاری‌های زیادی در حوزه تولید لوازم خانگی با برندهای کره‌ای در کشورمان انجام شده، خطوط تولید بزرگی راه اندازی شده و به همین دلیل، چاره‌ای جز عبور از تحریم‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت‌های ایجاد شده نداریم.

    این فعال اقتصادی اظهار داشت: در سال‌های گذشته و با برنامه ریزی انجام شده از سوی واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌های یاد شده، عمق بخشی به داخلی سازی محصولات در دستور کار قرار گرفت و به طور نمونه از سال 94 یخچال کره ای در کشور داخلی سازی و به تدریج بر عمق ساخت داخل آن افزوده شد.

    وجود تقاضای کاذب در بازار

    رئیس هیأت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران به وجود تقاضای کاذب برای لوازم خانگی در بازار از سوی مردم اشاره کرد و گفت: همین مساله سبب شده تا فضا برای سوء استفاده دلالان و واسطه‌ها فراهم شود.

    پیشتر «عباس هاشمی» مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایرنا گفته بود: با وجود فشارهای بین المللی، سختی نقل و انتقالات بانکی و تحریم برخی اقلام، اما شرکت‌های ال. جی، سامسونگ و دوو با احتیاط همکاری با کشورمان را دنبال کرده و به دنبال راه حل های مختلفی برای دور زدن تحریم‌ها هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر