زنجیره تولید لوازم خانگی ملی تکمیل شد

عصر کالا- زنجیره تولید لوازم خانگی در کشور با آغاز بهره برداری از بزرگ ترین مجتمع پتروشیمی پلی استایرن خاورمیانه، تکمیل شد.

زنجیره تولید لوازم خانگی ملی تکمیل شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا»به نقل از  ایرنا، بیست و هفتم فروردین ماه چهار طرح پتروشیمی شامل تخت جمشید پارس، فاز2 پتروشیمی کاویان، واحد منو اتیلن گلایکول (ام.ای.جی) پتروشیمی مروارید و پلی استایرن گروه صنعتی انتخاب در سفر رییس جمهوری به عسلویه افتتاح شد.
    طرح استایرن انبساطی (یی.پی.اس- EPS) گروه صنعتی انتخاب با ظرفیت 250هزار تن به بهره برداری رسید.
    به نوشته تارنمای گروه صنعتی انتخاب، بزرگ ترین مجتمع تولید پلی استایرن انبساطی خاورمیانه در فاز2 عسلویه و زمینی به مساحت 5.8 هکتار قرار دارد که با سرمایه گذاری 120 میلیون دلاری و 2 هزار و 500 میلیارد ریالی به بهره برداری رسید که سرمایه گذاری این طرح با آورده نقدی سهامدار صورت پذیرفت.
    افتتاح این طرح در مسیر جلوگیری از خام فروشی، واردات این محصول را به صفر رسانده و ایران را در جایگاه صادرکنندگان قرار می دهد.
    این طرح از آبان 1392 آغاز به کار کرد و بهره برداری از آن پس از 36 ماه، در دهم مهرماه پارسال به طور آزمایشی آغاز شد.
    این مجتمع پتروشیمی در زمان راه اندازی برای 250 هزار نفر-روز اشتغال ایجاد کرد و اکنون با بهره برداری از آن برای 210 نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شد.
    محصولات پلی استایرن انبساطی این مجتمع پتروشیمی، در 6 ماه آغاز تولید تجاری با نام تجاری اسنوا به بازار ایران راه می یابد.
    این محصولات به بیش از 11 کشور مانند چین، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، امارات، عمان، کوزوو، آلبانی، بلغارستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است و صادرات به اروپا، آفریقا، کشورهای همسود، برزیل، آسیای جنوب شرق، استرالیا و... در برنامه قرار دارد.
    پلی استایرن یک پلیمر مصنوعی معطر از مونومر استایرن است که به سه نوع معمولی، مقاوم و انبساطی تولید می شود.
    این پلیمر مصنوعی بر اساس نوع درجه تولیدی کاربردهای مختلفی در تولید بلوک های پلاستوفوم سقفی، تولید وسایل و لوازم خانگی مانند بدنه تلویزیون و رادیو، لوازم ورزشی، اسباب بازی، عایق برودتی بدنه یخچال ها و فریزرها و... دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر